یک سال دیگر گذشت، چه کنیم دیرتر بگذرد؟

maryam01
در آخرین روزهای سال هستیم و این روزها که می‌رسد یاد این می‌افتیم که عمر چقدر زود می‌گذرد. بهتر است بدانید که سندرومی وجود دارد به نام «قبل از هر چیز انجام‌شان بده». تمام «اولین»‌هایتان در فکر و ذهن‌تان نقش می‌بندد، و خاطره‌ی پررنگی برایتان می‌سازد.

در آخرین روزهای سال هستیم و این روزها که می‌رسد یاد این می‌افتیم که عمر چقدر زود می‌گذرد. بهتر است بدانید که سندرومی وجود دارد به نام «قبل از هر چیز انجام‌شان بده». تمام «اولین»‌هایتان در فکر و ذهن‌تان نقش می‌بندد، و خاطره‌ی پررنگی برایتان می‌سازد. دوران بچگی، پر از «اولین»‌ها بود. اما هرچقدر سن‌تان بالاتر رفت، خاطرات کمتر به یاد ماندند.
به خاطر داشته باشید که تا زمانی که به ۳۰ سالگی و بالاتر از آن رسیدید، جشن‌ تولدها و مراسم‌ها دیگر مثل قبل پرشور و حال نبوده و تازگی ندارد. هر سال از مراسم بزرگ و مهم می‌گذرید. پس درست است- هر سال سریع‌تر می‌گذرد. آیا راهی هست که بتوان از این واقعه جلوگیری کرد؟ برای کم کردن سرعت زیاد زندگی چه می‌توان کرد؟
در دفتر یادداشت‌تان بنویسید
بعضی چیزهای کوچک می‌تواند تفاوت‌های زیادی به همراه داشته باشد، مثل نوشتن. چندنفر از ما می‌توانیم کارهایی را که هر شب در هفته‌ی گذشته انجام دادیم نام ببریم، بدون آن‌که بتوانیم دقیق و با زحمت زیاد در طی هفته در ذهن شلوغ‌مان به جستجو بپردازیم تا بتوانیم آن کارها را به خاطر آوریم؟ نوشتن در دفتر یادداشت وادارتان می‌کند تا درنگ کرده و از سرعت روزتان بکاهید. انجام مداوم این کار حافظه‌تان را تقویت کرده و کمک‌تان می‌کند تا بدانید ماه‌ها پربارتر و کُندتر از همیشه‌ می‌گذرند.
‌تغییر ایجاد کنید
این تغییر می‌تواند کار بزرگی باشد، مثل تغییر محل زندگی‌تان، یا چیزی کوچک، مثل این‌که کاناپه را در اتاق نشیمن کجا بگذارید. می‌توانید محل کارتان را عوض کنید و یا حتی مشخص کنید که آخر هفته کجا غذا بخورید.
از فصل‌ها لذت ببرید
از ظرایف هر فصل لذت ببرید، بیرون آمدن برگ درختان، بوی چمن‌های تازه و یا برگ‌های پاییزی. قدر معجزه‌ی فصل‌ها را بدانید که در اطراف‌تان در جریان است.
(منبع: shape)

خبر مرتبط:
هشدار: از سرعت زندگی بکاهید!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ