آیا قهوه خطر ام اس را کاهش می‌دهد؟

maryam01
تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه می‌تواند با کاهش خطر پیشرفت بیماری ام اس مرتبط باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه می‌تواند با کاهش خطر پیشرفت بیماری ام اس مرتبط باشد. مصرف قهوه خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر را کاهش می‌دهد، و تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف قهوه هم می‌تواند ما را در برابر ام اس مصون بدارد. در واقع این موضوع تأیید‌کننده‌ی این خبر است که این درمان می‌تواند تأثیرات محفاظت‌کننده‌ای بر مغز داشته باشد.
برای مطالعات بیشتر، محققان در تحقیقی در سوئد، ۱۶۲۹ نفر مبتلا به ام اس را با ۲۸۰۷ فرد سالم و نیز  در ایالات متحده ۱۱۵۹ فرد مبتلا به ام اس و ۱۱۷۲ فرد سالم را مورد بررسی قرار دادند. در این تحقیقات مصرف قهوه را در بین افراد دارای ام اس و پنج سال پیش از آن‌که علائم ام اس در آنان شروع شود بررسی شد (و نیز ۱۰ سال پیش از شروع ام اس در افراد سوئدی). محققان هم‌زمان آن را با افرادی که ام اس نداشتند مقایسه کردند. این تحقیق هم‌چنین در زمینه‌ی عوامل دیگری مانند رابطه جنسی، سیگار،  شاخص توده‌ی بدنی و قرار داشتن در معرض خورشید مورد بررسی قرار گرفت.

خبرنامه‌های رایگان را روزانه از الودکتر دریافت کنید

تحقیقات نشان داد افرادی که قهوه نمی‌خورند در مقایسه با افرادی که طی سال، حداقل شش فنجان قهوه در روز می‌خورند‌‌، ۱/۵ برابر بیشتر در معرض خطر ام اس هستند. خوردن مقدار زیادی قهوه به مدت پنج تا ده سال پیش از بروز علائم ام اس اقدامی کاملا محافظه‌کارانه است. البته محققان معتقدند که باید تحقیقات بیشتری درباره تاثیر قهوه بر معلولیت طولانی‌مدت ناشی از ام اس انجام دهند.
(منبع: ‌msn)

خبر مرتبط:
چقدر بیماری ام اس را می‌شناسید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ