راز خواب توماس ادیسون

mojtaba
گفته می‌شود مخترع برق و بسیاری افراد دیگر فقط۴ تا ۵ ساعت در شب می‌خوابند و خوابیدن را تلف کردن زمان می‌خوانند.

گفته می‌شود مخترع برق و بسیاری افراد دیگر فقط ۴ تا ۵ ساعت در شب می‌خوابند و خوابیدن را تلف کردن زمان می‌خوانند. اما براساس نوشته‌ی سایت تاریخ ملی ادیسون، او چندبار چرت می‌زد. و بعد از هر چرت، می‌توانست تمام شب را بیدار بماند و کار کند، اما احتمالا روز بعد پلک‌هایش روی هم می‌افتد.
متخصصان خواب به کسانی که دچار بی‌خوابی هستند درباره‌ی چرت در طول روز هشدار می‌دهند چون چرت روزانه می‌تواند برنامه‌ی خواب شما را مختل کند.

چرت زدن بیش از ۳۰ دقیقه و ارتباط آن با افزایش خطر دیابت در بالغین بزرگسال
 برای ۲۰ درصد از افراد که شبانه کمتر از ۶ ساعت می خوابند، خواب درمیانه‌ی روز (چرت زدن) مفیداست، این کار به جوانسازی مغز و بالا بردن سطح انرژی بدن این افراد کمک می کند. دربالغین مسن، چرت زدن درمیانه ی  روز با مشکلات و موانعی همراه است.

دراین تحقیق جدید مشخص شد که چرت زدن درمیانه ی روز به مدت طولانی‌تر از ۳۰ دقیقه سبب افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود.
 نویسندگان این مقاله می‌گویند: شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد این موضوع می‌تواند به عنوان یک فاکتور خطر برای مرگ ومیر و ناتوانی محسوب شود. دراین تحقیق دانشمندان درمورد فواید خواب میانه‌ی روز و تأثیرات آن برسلامت ذهنی و عملکردی افراد بحث نمی‌کنند.

خبرنامه ستاره‌ها را پنجشنبه‌ها رایگان دریافت کنید
۷۰ درصد از ۲۷۰۰۹ فرد چینی ۴۵ ساله و بالاتر که در این تحقیق شرکت کردند، به‌طور منظم بعدالظهرها چرت می‌زدند. محققین دریافتند که اختلال گلوکز پلاسمای ناشتا (IFG) که به عنوان پیش دیابت شناخته می‌شود، به صورت وابسته به مقدار زمان وطول چرت روزانه دراین افراد افزایش می‌یابد. این افزایش پیش دیابت تنها با افزایش زمان چرت زدن بیش از ۳۰ دقیقه مشاهده  شد. کسانی که مقدار قندخونشان بالاتر از میزان طبیعی است اما آنقدر بالا نیست که در محدوده‌ی دیابت باشد به عنوان مبتلایان به پیش دیابت شناخته می‌شوند.

خبر مرتبط:
از راز خواب لئوناردو داوینچی چه می‌دانید؟ 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ