تخلیه حرفه‌ای جوش صورت در خانه

مهرناز زاوه
کاسندرا لانینگ، کارشناس زیبایی، معتقد است که منافذ مسدود مزمن به درمان حرفه‌ای نیاز دارند، اما اغلب جوش‌های سرسیاه و سرسفید را در خانه می‌توان از بین برد. روش‌های تخلیه درست جوش‌ها را از زبان او بخوانید.

به یک مهمانی دعوت شده‌اید و درست روز قبل از مهمانی یک جوش مزاحم روی صورتتان پیدا می‌شود. سعی می‌کنید هرطور که شده آن را تخلیه کنید. اما بعد از کمی تلاش متوجه می‌شوید که فقط اوضاع را خراب‌تر کرده‌اید و نه تنها جوش را از بین نبرده‌اید، بلکه آن ناحیه از صورتتان کاملا ملتهب و قرمز شده.  همه ما بارها این شرایط را تجربه کرده‌ایم. برای این که دیگر گرفتار چنین مشکلی نشوید توصیه‌های کاسندرا لانینگ، کارشناس زیبایی را بخوانید. 
کاسندرا لانینگ معتقد است که منافذ مسدود مزمن به درمان حرفه‌ای نیاز دارند، اما اغلب جوش‌های سرسیاه و سرسفید را در خانه می‌توان از بین برد. او می‌گوید: به اعتقاد من همه کسانی که این جوش‌های کوچک را دارند، باید بدانند که نیازی به تخلیه جوش‌ها در مراکز تخصصی نیست. وقتی که یک جوش سرسفید کوچک در کنار بینیتان در شبی که مهمانی دعوتید پیدا شود، هرطور شده باید آن را تخلیه کنید.

با دستکش این کار را انجام دهید
محیط استریل، پخش باکتری‌ها را متوقف می‌کند، در غیر این صورت خطر زیادی برای تخلیه جوش‌ها وجود دارد. مطمئن شوید که صورت و دست‌هایتان قبل از این که شروع به تخلیه می‌کنید تمیز باشند. به‌جای اینکه با دستان خالی شروع کنید، لانینگ پیشنهاد می‌کند از دستمال یا دستکش یکبار مصرف خانگی استفاده کنید تا مانع ورود باکتری‌هایی شوید که ممکن است در زیر ناخن‌ها پنهان شده باشند و در تماس با پوست آسیب دیده، قرار بگیرند.

پاکسازی و مرطوب‌سازی کنید
چه چیزی مهمتر از پاکیزه کردن پوست قبل از تخلیه است؟ تمیز کردن بعد از آن! لانینگ توصیه می‌کند که آن ناحیه را با شیر پاک‌کنی با عصاره‌ی فندق پاکسازی نمایید و سپس مرطوب‌ کننده‌ی ملایمی روی آن بمالید. آن را به شیوه‌ی بهداشتی تمیز کنید و محیط را پاکیزه نگه دارید.

از ابزار مرغوب استفاده کنید
اگر نحوه‌ی استفاده از چیزی را نمی‌دانید از آن استفاده نکنید. بسیاری از تخلیه‌کن‌ها و ابزارهای معیوب در داروخانه‌ها فروخته می‌شوند. اگر ابزاری را انتخاب می‌کنید، از مرغوب بودن آن مطمئن شوید و در مورد شیوه‌ی استفاده از آن کمی تحقیق کنید تا از خطر خراشیدگی محتمل بر نواحی ملتهب پوست جلوگیری کنید. 

چرک‌های سمج و سرسخت را با بخار خارج کنید
با حفره‌های مزاحم سر و کار دارید؟ لانینگ می‌گوید که اگر تمیز کردن صورتتان کمی سخت است، بخار پارچه خیس را امتحان کنید. لیف را در آب داغ بزنید، سپس آن را روی صورتتان در نزدیکی ناحیه‌ای که قصد دارید ۵ دقیقه دیگر یا بیشتر روی آن عمل تخلیه جوش‌ها را انجام دهید. بمالید و سپس شروع کنید، خواهید دید که بیرون می‌آیند.

مشکل را از ریشه متوقف کنید
روش آسان برای اطمینان از تمیز ماندن منافذ، شستشوی روزانه با یک لیف خیس است. لامینگ توضیح می‌دهد که شستن صورت با دست به تمیز کردن منافذ پوست کمک نمی‌کند زیرا دست‌ها قادر به کشتن سلول‌های مرده‌ی پوست نیستند. هر کاری که شما انجام می‌دهید برای خارج کردن چرک از صورتتان است. اگر  از لیف حمام یا اسفنج استفاده ‌کنید، به صورت دستی، دستگاه گردش خونتان را تحریک می‌کنید و هر چیز اضافی که نیاز است از بین برود را از بین می‌برید. عمل ماساژ، چرک‌هایی را که در منافذ به‌ دام افتاده، خارج می‌کند، بنابراین استفاده روزانه از لیف و آب گرم به خارج کردن همه آن‌ها کمک می‌کند.

مطلب مرتبط: 
روش‌های ساده و دائمی از بین بردن دانه‌های سرسیاه

     

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ