درمان‌های خانگی برای بیماری صبحگاهی یا ویار

mojtaba
بیماری صبحگاهی یا ویار نوعی احساس تهوع یا استفراغ است که طی اولین مراحل بارداری به شدت بر روی زنان تأثیر می‌گذارد.

بیماری صبحگاهی یا ویار نوعی احساس تهوع یا استفراغ است که طی اولین مراحل بارداری به شدت بر روی زنان تأثیر می‌گذارد. این مشکل، شایع‌ترین و ناخوشایندترین علائم مربوط به بارداری است. این بیماری بر خلاف اسمش، می‌تواند هر زمانی از روز یا شب به فرد دست دهد. اگر به طور شدید استفراغ کنید و این به کاهش آب بدن و کم شدن وزنتان بینجامد، آن‌گاه دیگر نیازی به درمان بیماری صبحگاهی نیست. دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» ر اینجا به چند راهکار درمانی برای این وضعیت اشاره می‌کنیم:
لیمو
لیمو‌ها دارای خواص نشاط‌انگیز بوده و می‌تواند حالت تهوع را کم کند. در یک ظرف آب، یک لیمو را بچلانید و اول صبح بنوشید تا از احساس تهوع و استفراغ پیشگیری کنید. آب‌نبات لیمویی هم گزینه‌‌ی خوبی است.


زنجبیل، لیموترش و نعناع
هر سه‌ی این مواد برای تسکین یافتن از بیماری صبحگاهی کاملا مؤثر هستند. یک قاشق عصاره‌ی لیموی تازه را با یک قاشق نعناع و نصف قاشق عصاره زنجبیل همراه با یک قاشق عسل قاطی کرده و روزانه بنوشید. البته دم‌کرده‌ی زنجبیل هم برای درمان این وضعیت بسیار مناسب است.

دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره المعارف درمان خانگی»

درمان ویار پونه
پونه به خاطر تأثیرات نشاط‌آور و آرام‌بخشش می‌تواند باعث برطرف شدن علائم بیماری صبحگاهی شود. چای پونه‌ی خام، درمان بسیار خوبی برای حالت تهوع است.
همواره بدن‌تان را پرآب نگه دارید
پرآب نگه داشن بدن در طی دوران بارداری بسیار ضروری است. اما در مراحل اولیه‌ی بارداری، این مقدار را باید بیشتر کنید، چرا که به خاطر استفراغ،‌ مایعات بدنتان را از دست می‌دهید. علائم کم‌آبی که نباید به آن بی‌توجه بود اعم از خشکی دهان و پوست، درد شدید ماهیچه و سردردهای خفیف است.

خبر مرتبط:
درمان ویار و تهوع‌ بارداری با طب سنتی  

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ