درمان‌‌ خانگی ‌پشت‌ درد با عسل

mojtaba
پشت‌ درد یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامتی است که نه تنها بر افراد مسن و میان‌سال، بلکه بر روی افراد جوانی که ساعات طولانی کار کرده و چیزهای سنگین حمل می‌کنند نیز تأثیر می‌گذارد. دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی چند درمان برای حل مشکل پشت‌درد ارائه کرده است.

پشت‌ درد یکی از شایع‌ترین مشکلات سلامتی است که نه تنها بر افراد مسن و میان‌سال، بلکه  بر روی افراد جوانی که ساعات طولانی کار کرده و چیزهای سنگین حمل می‌کنند نیز تأثیر می‌گذارد. این درد گاهی بسیار شدید و تحمل‌ناپذیر شده به طوری که شخص نمی‌تواند به جلو یا طرفین خم شود. دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی چند درمان برای حل مشکل پشت‌درد ارائه کرده است.
مدام در حال فعالیت باشید
اکثر ما فکر می‌کنیم که خوابیدن و استراحت در تخت‌خواب برای روزهای متمادی، چاره‌ی پشت‌درد است. اما بسیاری از دکترها به این افراد توصیه می‌کنند که تا آنجا که می‌توانند بلند شده و فعالیت کنند. دراز کشیدن یا نشستن طولانی مدت در یک حالت نه تنها مانع تسکین درد شده بلکه آن را بدتر هم می‌کند.

کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است
برگ‌های ریحان
۱۰ تا ۱۲ برگ ریحان را همراه یک فنجان آب بپزید تا مقدار آن به نصف برسد. بعد بگذارید آب سرد شود. سپس مقدار کمی نمک به آن اضافه کرده و برای تسکین درد بخورید.
ماساژدرمانی
 برای این کار، روغن تربانتین بسیار مؤثر بوده، هم‌چنین ماساژ با روغن نعناع نیز باعث تسکین درد و رفع التهاب می‌شود. از طرفی می‌توانید از روغن سیر یا اکالیپتوس هم برای ماساژ پشت استفاده کنید.


عسل
هر روز صبح، یک لیوان آب گرم را با یک قاشق عسل قاطی کرده و وقتی معده‌تان خالی‌ست بخورید تا دردتان خوب شود.
ویتامین C
کمبود ویتامین C می‌تواند باعث بروز پشت‌درد شود. بنابراین سعی کنید غذایتان منبع سرشاری از ویتامین C باشد. خوردن انواع مرکّبات، گوجه، توت‌فرنگی، زغال‌اخته، بروکلی و غیره نیز توصیه می‌شود.

خبر مرتبط:
عقاید غیرعلمی و غلط درباره کمردرد   

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ