آبله مرغان پسربچه یک ساله را کشت+عکس

مهرناز زاوه
لیتون بویزـ هوپ، از برادر بزرگش، جیمز، یکی از بیماری‌های شایع کودکان را گرفت. اما چند روز بعد والدینش متوجه شدند که دمای بدنش خیلی بالاست و مشکل تنفسی دارد.

یک خانواده پس از مرگ پسربچه‌ یک ساله سالمشان که تنها چند روز از ابتلای او به آبله مرغان گذشته بود، ویران شد.
لیتون بویزـ هوپ، از برادر بزرگش، جیمز، یکی از بیماری‌های شایع کودکان را گرفت. اما چند روز بعد والدینش متوجه شدند که دمای بدنش خیلی بالاست و مشکل تنفسی دارد.
او را به سرعت به بیمارستان بردند، اما ساعات اولیه صبح روز بعد،‌ کودک نوپا دچار ایست قلبی شد و نتوانست نجات پیدا کند.
والدین دل‌شکسته لیتون،‌ دیوید هوپ ۳۵ ساله و نیکول بویز ۳۴ ساله حالا به بقیه پدر و مادرها هشدار می‌دهند که مراقب خطرات بیماری‌های شایع که عوارض آنها از هر ۱۰۰ نفر گریبان یک نفر را می گیرد، باشند.


آقای هوپ روز یکشنبه به این خیال که پسرش پس از یک دوره آبله‌مرغان رو به بهبود است، خواست چرتی بزند. اما وقتی برای ناهار بیدار شد، دید که لیتون به سختی نفس می‌کشد و دمای بدنش به شدت بالا رفته است. او می‌گوید: «او را به بیمارستان ساندرلند رویال بردیم، ‌همانجا که آزمایش خون انجام داده بود و به ما گفته بودند او دچار نوعی عفونت است اما تا زمانی‌که علت اصلی آن دقیق مشخص نشده، نمی‌تواند آنتی‌بیوتیک مصرف کند. قرار شد لیتون شب در بیمارستان تحت نظر بماند، اما پیش از صبح مُرد. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. انگار همین چند دقیقه پیش بود که دستم را گرفته بود، مثل همیشه نبود، اما مثل بچه‌ای هم نبود که قرار است فقط چند ساعت زنده بماند».

تقریبا ۹۵ درصد از بچه‌ها پیش از ۱۶ سالگی آبله‌ مرغان می‌گیرند که در اغلب موارد یک بیماری خفیف همراه با خارش، تاول و گاهی اوقات تب است.
این بیماری توسط ویروس واریسلا زوستر ایجاد می‌شود، بسیار مسری است و معمولا یک هفته تا ۱۰ روز زمان می‌برد تا خوب شود. اگرچه تقریبا در یک درصد از موارد عوارض جدی می‌تواند به ذات‌الریه، مننژیت، التهاب مغز یا قلب و نوعی از مسمومیت خونی منجر شود.
بر اساس محاسبه متخصصان از بین شش هزار و ۷۰۰ کودک در طول یک سال در انگلستان، یک نفر دچار چنین عوارضی می‌شود.
خانواده لیتون که هم اکنون در حال مبارزه برای کنارآمدن با مرگ او هستند، از خانواده‌ها می‌خواهند که آبله مرغان کودکانشان را جدی‌تر بگیرند.
(منبع: دیلی میل)

مطلب مرتبط:
کودکی که استخوان‌هایش حتا در آغوش مادرش هم می‌شکند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات

1394-09-24 - 20:51 پاسخ

ایا راه رفتن برای پسری که ابله مرغان دارد خطر دارد؟

admin

admin

1394-09-24 - 20:51


جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .