درمان‌های خانگی برای خراشیدگی پوست

مهرناز زاوه
جراحت برونی که در قالب یک زخم یا خراش به پوستتان وارد می‌شود و بر روی بیرونی‌ترین سطح پوست تأثیر می‌گذارد را به نام خراشیدگی می‌شناسند. در این‌جا به برخی راه‌کارهای درمانی برای خراشیدگی می‌پردازیم.

جراحت برونی که در قالب یک زخم یا خراش به پوستتان وارد می‌شود و بر روی بیرونی‌ترین سطح پوست تأثیر می‌گذارد را به نام خراشیدگی می‌شناسند.
اما باید یادتان باشد که خراشیدگی و بریدگی مثل هم نیستند٬ در واقع اولی در حالت عادی شدت کمتری داشته و ناشی از خراش ِ روپوست است در حالی که دومی بر اثر اصابت یک چیز تیز ایجاد می‌شود. در این‌جا به برخی راه‌کارهای درمانی برای خراشیدگی می‌پردازیم:
آلوورا
بعد از کندن خار و پوسته‌ی بیرونی برگ‌های آلوورا٬ ژل آن را جدا کنید. این ژل را برای درمان خراشیدگی سه بار در روز روی پوست بمالید.
زردچوبه
زردچوبه را به نام یک ماده‌ی ضدعفونی کننده‌ی مؤثر می‌شناسند. نصف قاشق پودر آن را به کمی آب اضافه کرده و خوب هم بزنید تا حالت خمیرمانند پیدا کند. بعد از تمیز کردن سطح خراشیدگی با پنبه٬ سه بار در روز آن را روی محل خراشیدگی بمالید.
روغن اسطوخودوس
روغن اسطوخودوس خاصیت ضدعفونی داشته و فرآیند بهبودی را تسریع می‌کند. سه تا پنج قطره از آن را به چای آویشن اضافه کرده و این محلول را حداقل دوبار در روز استفاده کنید.
سرکه
یک قاشق سرکه با سه قاشق آب گرم را قاطی کرده و چندین بار در روز آن را به محل خراشیدگی بمالید چرا که سرکه یک ماده‌ی شفابخش طبیعی است.
گل‌های له‌شده‌ی جعفری
گل جعفری دارای خواص ضدباکتریایی بوده که باعث سریع‌تر خوب شدن زخم می‌شود. گل‌های له‌شده‌ی آن را می‌توانید بر روی محل خراشیدگی بمالید تا زودتر خوب شود.
مطلب مرتبط:
درمان خانگی خارش با چای ریحان

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ