درمان‌ خانگی سینوزیت با دانه‌های شنبلیله

mojtaba
سینوزیت بر اثر التهاب غشای مخاطی که در مسیر سینوس‌ها قرار دارد ایجاد می‌شود. سینوس‌ها، حفره‌های فرورفته‌ای واقع در جمجمه هستند.

سینوزیت بر اثر التهاب غشای مخاطی که در مسیر سینوس‌ها قرار دارد ایجاد می‌شود. سینوس‌ها، حفره‌های فرورفته‌ای واقع در جمجمه هستند. این حفره‌ها را به نام سینوس‌های مجاوربینی می‌شناسند که برای عبور ملایم هوا و مخاط، دریچه‌ای به سوی بینی دارد و هریک از طریق آستر مغزی یک غشای پیوسته با مجراهای بینی مرتبط است. سینوس‌ها، ناخالصی‌های هوایی را که استنشاق کرده و به درون ریه‌ها می‌فرستیم تصفیه می‌کند. دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی چند درمان برای سینوزیت پیشنهاد کرده است.
ریحان
گیاه تولسی در تمیز کردن مجراهای مسدودشده و بالا بردن جریان هوای آزاد بسیار مؤثر است. تأثیر ضداحتقان روی مخاط‌ها داشته و گرفتگی آنها را برطرف می‌کند. دو برگ تولسی را بگیرید و له کنید تا حالت خمیری پیدا کند. یک قاشق عسل به آن اضافه کرده و هر روز صبح بخورید.


دانه‌های شنبلیله
این دانه‌ها دارای خواص دارویی زیادی هستند. در واقع با بالا بردن عملکرد ایمنی بدن، آن را در برابر عفونت‌ها، پاک و تمیز نگه می‌دارد. با جوشاندن دو قاشق از آن می‌توانید چای درست کنید. برای چند دقیقه آن را نیم‌جو‌ش کرده، از صافی عبور دهید و عسل به آن بیافزایید. دو تا سه بار در روز این نوشیدنی را بنوشید.
دانه‌های کاروم
در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» آمده که بخارِ زنیان تأثیر درمانی برای سینوزیت است چون مجراهای بینی را خیلی سریع تمیز کرده و باعث آرامش می‌شود. دو قاشق از دانه‌های زنیان را در یک پوشش نازک بپیچید. در یک ماهی‌تابه‌ی داغ آن را حرارت داده و پیش از خوابیدن، بخار آن را استنشاق کنید.

دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی»
چای سنبل هندی
این چای دارای مزیت‌های بسیار درمانی و شفادهندگی است و دارای خواص آنتی‌اکسیدانی فراوانی بوده و از طرفی سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. دارای مقادیر فراوانی ویتامین C و عوامل محافظت‌کننده است.

خبر مرتبط:
چگونه با طب سنتی سینوزیت را درمان کنیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ