راز داشتن اسپرم غنی و سالم

mojtaba
در تحقیقی که اخیرا در مجله‌ی زایمان و نازایی به قلم دکتر دیروکبک به چاپ رسید ارتباطی میان غذا خوردن مردان و کیفیت اسپرم آن‌ها یافت شده است.

در تحقیقی که اخیرا در مجله‌ی زایمان و نازایی به قلم دکتر دیروکبک به چاپ رسید ارتباطی میان غذا خوردن مردان و کیفیت اسپرم آن‌ها یافت شده است.
این تحقیق در بین مردان ۴۴ ساله و به بالا صورت گرفت که روزانه ویتامین C مصرف می‌کردند. نتایج تحقیقات نشان داد که خطر آسیب‌های ‌DNA در این افراد نسبت به مردانی که در همان سن کمترین میزان ویتامین C را مصرف می‌کنند، تا ۲۲ درصد کمتر است. هم‌چنین این مسئله درباره مصرف ویتامین E‌،‌ اسید فولیک (آهن)، و روی هم مصداق دارد، و اسپرم مردان مسنّ‌تری که بیشتر خرده‌ خوراک‌ مصرف می‌کنند به به اندازه‌ی شناگران جوان سالم است.
ویتامین C برای اسپرم بسیار مهم است چرا که آنتی‌کسیدان شماره‌ی یک در انزال محسوب می‌شود. اسید فولیک (آهن) که از طریق خوردن بروکلی، میوه، گل کلم، کلم و آجیل به دست می‌آید برای مقاومت DNA حیاتی است.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید
برای نگه داشتن اسپرم در وضعیت عالی، مردان باید ‌جیره‌ی غذایی توصیه شده‌ را به خاطر مواد مغذی‌اش مصرف کنند: ۹۰ میلی‌گرم ویتامین C در روز، ۱۵ میلی‌گرم روزانه مصرف ویتامین E، ۴۰۰ میکروگرم فولیک اسید (آهن)، و ۱۱ میلی‌گرم روی.
این در حالی است که تحقیقات بیشتری در حال انجام است تا ثابت کنند که آیا داشتن اسپرم سالم و غنی با داشتن رژیم غذایی مغذی به داشتن بچه‌های سالم‌تر می‌انجامد یا نه.
(منبع: health)

خبر مرتبط:
اندازه اسپرم در باروری موثر است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
رضا

رضا

1394-09-06 - 19:04 پاسخ

سلام. من واریکسل دارم آیا میشه با داشتن واریکسل بازم بچه دار شد بدون اینکه عمل کنی

admin

admin

1394-09-06 - 19:04

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .