با رژیم غذایی یونانی، زیاد بخورید و لاغر شوید

maryam01
رژیم لاغری یونانی، یکی از موثرترین رژیم‌های سلامتی و کاهش وزن، در واقع از قدیمی‌ترین آن‌هاست. در اینجا به برخی غذاهای مدیترانه‌ای که در کتاب «رژیم غذایی یونانی» آمده اشاره می‌کنیم.

یکی از مؤثرترین رژیم‌های سلامتی و کاهش وزن، در واقع از قدیمی‌ترین آن‌هاست. در اینجا به برخی غذاهای مدیترانه‌ای که در کتاب «رژیم غذایی یونانی» آمده اشاره می‌کنیم:
روغن زیتون: حتی بوی آن هم باعث کاهش وزن می‌شود
روغن زیتون نسبت به سایر روغن‌ها، تنها یک اسیدچرب دارد. مطالعات نشان می‌دهد که مصرف روغن زیتون به ‌جای غذاهای دارای اسیدچرب بالا به طور چشمگیر باعث افزایش انرژی بدن، و سوزاندن مقدار بیشتری کالری حتی در هنگام نشستن یا خوابیدن می‌شود.
ماست یونانی: باکتری سالم برای سوزاندن چربی
ماست یونانی جلوی گرسنگی را می‌گیرد، و احساس سیری یا اشباع بودن را در شما زیاد می‌کند، از طرفی میزان قند خون را تنظیم کرده،‌ میل شدید به خوردن را کاهش داده و مانع از زیاد غذا خوردن می‌شود و میزان پروتئین آن نسبت به بسیاری غذاهای دیگر‌ زیاد است.

مجله رایگان تغذیه را یکشنبه‌ها از الودکتر دریافت کنید

سبزیجات: حاوی انرژی برای نخوردن هله‌هوله
اگر دچار کمبود ویتامین، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان هستید، نمی‌توانید وزن کم کنید. تحقیقات نشان می‌دهد که وقتی گرسنه هستید، بیشتر تمایل به خوردن هله‌هوله دارید. اما مواد خرده‌مغذی موجود در سبزیجات می‌تواند متابولیسم‌تان را بالا برده و سوخت انرژی بدن‌تان را تأمین کند.
لوبیا: و نیز انواع فیبردار آن باعث کاهش وزن می‌شود
برای کاهش وزن به فیبرهای حل‌شدنی و حل‌نشدنی نیاز دارید. فیبرهای حلال با مایعات درون معده‌تان ترکیب شده و ژل چسبناکی درست می‌کند، این ژل باعث می‌شود احساس اشباع بودن بیشتری داشته باشید، چون مدت طولانی‌تری غذا را در معده‌تان نگه می دارد.
غذای دریایی: میزان متابولیسم سازنده‌ی چربی را افزایش می‌دهد
جالب است بدانید که ۹۹ درصد مردم آمریکا به میزان لازم اسیدهای چرب حاوی امگا۳ مصرف نمی‌کنند، در حالی که آن‌ها برای متابولیسم، میزان فشار خون و سایر عواملی که بر روی قدرت و بنیه جسمی ما تأثیر می‌گذارد بسیار مفید هستند تا چربی را بسوزاند.
(منبع: ‌msn)

خبر مرتبط:
کاهش وزن، رفع بیماری‌ها؛ معجزه رژیم غذایی گیاهی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ