خانه‌تکانی بهار: قلب‌تان به توجه و مراقبت نیاز دارد

mojtaba
سارا کرولیک: من با کلمات زندگی می‌کنم. به مردم کمک می‌کنم که پیدایشان کنند. آنها را شکل داده و اصلاح می‌کنم. خودم را یک متخصص نمی‌دانم.

سارا کرولیک: من با کلمات زندگی می‌کنم. به مردم کمک می‌کنم که پیدایشان کنند. آنها را شکل داده و اصلاح می‌کنم. خودم را یک متخصص نمی‌دانم.
عشق، مرا به جنبش وامی‌دارد. من شش سال است که همسرم را می‌شناسم، او تمام زندگی‌ام است و ما تصمیم گرفتیم که با هم زندگی را بسازیم. از بیرون، بسیار راضی و خوشایند به نظر می‌رسیم- و به راستی چنینیم. چرا که درباره‌ی آن‌چه که نیستیم با هم صادقیم.
من متخصص عشق نیستم، اما نسبت به آنچه می‌نویسم متعهدم. برای آنان که از بیرون ما را می‌بینند، بسیار پرشور و سرشار از لذت هستیم. اما برای آن‌که رابطه‌ای را بسازید باید صادقانه تلاش و زمان صرف کنید. باید با ترس‌ها و چالش‌ها روبرو شوید. باید با زشت‌ترین بخش‌های درون‌تان مواجه شوید و تصمیم بگیرید که با آن چه‌ کنید.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید
آیا خودتان را از این حقیقت که «که هستید؟» پنهان می‌کنید؟ یا با حقایق خود روبرو شده و یاد می‌گیرید و رشد می‌کنید؟
بایست از قلب‌هایمان مراقبت کنیم، چرا که قلب‌ها به پاکی و تمیزی نیاز دارند. آنها به مراقبت و توجه نیاز دارند. و وقتی قلبتان را به قلبی دیگر پیوند می‌زنید، نسبت به آن همه تپش‌های خاص، مسئولیت بیشتری دارید.
روزها بی‌انکه به قلب شما توجه کنند از برابر شما می‌تازند و می‌روند، پس باید سعی کنید سرعت آن‌ها را کُند کنید. ما این کار را با زندگی در زمان حال و اکنون انجام می‌دهیم. به آن توجه می‌کنیم و گوش می‌سپریم.

*‌ سارا کرولیک، استاد روانشناسی در دانشگاه پرنستون است.

مطلب مرتبط:
شادی را به آینده موکول نکنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ