برای برداشتن خال بزرگ مادرزادی، در جمجمه دختر ۹ ساله چهار بالون گذاشتند+عکس

mojtaba
چهار بالن متورم زیر جمجمه‌ی جسیکا برت گذاشته شد تا طی شش ماه پوست جدیدی رشد کرده و دکترها بتوانند بدین وسیله خال بزرگ مادرزادی‌اش را بپوشانند.

چهار بالن متورم زیر جمجمه‌ی جسیکا برت گذاشته شد تا طی شش ماه پوست جدیدی رشد کرده و دکترها بتوانند بدین وسیله خال بزرگ مادرزادی‌اش را بپوشانند.
جسیکا برت وقتی به دنیا آمد خال بزرگ گوشتی‌ای داشت که نصف صورتش را پر کرده بود. متخصصان به پدر مادرش هشدار دادند که اگر آن را درمان نکنند، در نهایت به یک خال سرطانی تبدیل می‌شود.

خبرنامه ستاره‌ها را پنجشنبه‌ها رایگان دریافت کنید
پزشکان دوست نداشتند که با استفاده از پیوند پوست به سر این دختر، لکه‌ای روی سرش به جا بماند. بنابراین تصمیم گرفتند تا با دو عمل پیچیده و طاقت‌فرسا، پوست بیشتری را روی جمجمه‌اش پیوند بزنند. آنها ظرف شش ماه اندازه‌ی آن بالن‌ها را بالای یک پینت و اندازه‌ی نصف محلول نمکی افزایش دادند تا پوست جسیکا را کش دهند. وقتی پوست به اندازه کافی کش آمد، بالن‌ها را از جمجمه خارج کردند و ضمنا خال را هم برداشتند. سپس، گروه پزشکان توانستند پوست جدید را در فاصله‌ی به جا مانده بکشانند تا جمجمه حالت عادی خود را حفظ کند.


جسیکا با مدل موی غیرعادی خود کنار آمده بود و هیچ‌وقت درباره آن شکایتی نکرد. مادرش در این‌باره می‌گوید: «او واقعا شجاع است. پروسه‌ی طولانی مدتی بود اما جسیکا با مقاومت و ایستادگی‌اش به ما نشان داد که چقدر شجاع است. زمانی کلاه می‌گذاشت بعد دیگر بدون کلاه به بیرون رفت. همه به او افتخار می‌کنند. او فقط آنچه را که برایش پیش آمد پذیرفت.»
(منبع: دیلی میل)

خبر مرتبط:
درمان‌ خانگی: از بین بردن خال با برگ‌ گشنیز

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ