غذاهای مفید برای تقویت ناخن‌ و مو‌ را بشناسید

maryam01
هم مو‌ و هم ناخن‌ها هر دو طی فرآیند مشابهی از کراتین ساخته شده‌اند، در واقع می‌توان گفت که مواد غذایی که باعث تقویت ناخن می‌شود، به تقویت مو نیز کمک می‌کند. می‌دانید آن مواد غذایی کدامند؟

هم مو‌ و هم ناخن‌ها هر دو طی فرآیند مشابهی از کراتین ساخته شده‌اند، در واقع می‌توان گفت که مواد غذایی که باعث تقویت ناخن می‌شود، به تقویت مو نیز کمک می‌کند. می‌دانید آن مواد غذایی کدامند؟
۱- پروتئین
موهای شما برای تولید کراتین، به پروتئین نیاز دارد چرا که پروتئین آن‌ها را محکم می‌کند. با رسیدن پروتئین کافی به موها، آنها دیگر وارد «مرحله استراحت» نشده و ریزش شدید مو اتفاق نمی‌افتد.

۲-گوشت قرمز
یک استیک خوشمزه سرشار از پروتئین بوده و دارای یک ماده‌ی مغذی دیگر به نام آهن است. آهن برای سلامت مو و ناخن بسیار مفید بوده و بهتر است بدانید افرادی که کم‌خونی همراه با کمبود آهن دارند معمولاً موهای نازکی دارند.
۳- زغال‌اخته‌
آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های شما در برابر آسیب‌های شدید محافظت می‌کند. این آسیب‌ها باعث افزایش هورمون‌ها و التهاب‌هایی می‌شود که بر روی تمام سلول‌های بدن تأثیر می‌گذارد، خصوصا سلول‌های موجود در موها و ناخن‌ها.

۴- بادام‌‌
بادام نه تنها منبع سرشاری از پروتئین است، بلکه پر از منیزیم‌ است که به حفظ سلامت موها و ناخن‌ها کمک می‌کند.
۵- آب‌جو
آب‌جو یکی از منابع غنی و سرشار سیلیکن در رژیم‌های غذایی است. سیلیکن یک ماده‌ی معدنی کم‌نیاز است که باعث افزایش جریان خون در پوست سر شده و این مسئله به رشد مو کمک می‌کند.

۶- صدف‌ خوراکی
روی، برای فرآیندهای بیولوژیکی بسیار مورد نیاز و لازم است، چرا که به ساخت پروتئین‌های لازم در موها و ناخن‌ها کمک می‌کند. هر پُرس صدف خوراکی حاوی ۷۴ گرم روی است.
۷- شیر
برخی تحقیقات نشان می‌دهد که بین کمبود ویتامین D و ریزش مو ارتباطی وجود دارد. یافته‌ها نشان می‌دهد زنانی که دچار ریزش مو می‌شوند میزان ویتامین D آن‌ها نسبت به زنانی با موی سالم‌تر، کم‌تر است.

۸- تخم‌مرغ‌‌
تخم مرغ منبع غنی پروتئین بوده و حاوی ویتامین D و نیز بیوتین است. بیوتین، ویتامینی از گروه B بوده که نقش مهمی در ساختن کراتین ایفا می‌کند.
۹- ماهی سالمون
ماهی سالمون منبع خوب بیوتین و پروتئین است و در عین حال دارای اسیدهای چرب امگا۳ بوده که به کاهش التهاب، افزایش سلامت و مرطوب کردن پوست می‌انجامد.
۱۰- بادام‌‌ برزیلی
کمبود سلنیوم (عنصری که مانع از بروز اضطراب می‌شود) در موش‌ها باعث می‌شود که موهای کم‌پشت‌تری داشته باشند.
(منبع: skincare)

خبر مرتبط:
ماسک‌های دست ساز برای تقویت مو   

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ