درمان خانگی بی‌خوابی با مراقبه و موسیقی

mojtaba
دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی و نویسنده کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» می‌گوید که تأثیرات بی‌خوابی می‌تواند به کم‌تحرکی، بدخلقی و عدم سلامت شما منجر شده و نیز ممکن است باعث شود احساس نشاط نداشته باشید.

چندبار نیمه‌های شب از خواب بیدار می‌شوید و آرزو می‌کنید که ای کاش ساعت‌ زودتر سپری شود؟ آیا سخت است که چشم‌هاتان را روی هم بگذارید و ذهن‌تان را از هر چیزی پاک کنید؟ دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی و نویسنده کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» می‌گوید که تأثیرات بی‌خوابی می‌تواند به کم‌تحرکی، بدخلقی و عدم سلامت شما منجر شده و نیز ممکن است باعث شود احساس نشاط نداشته باشید. برای آنکه خواب راحتی داشته باشید، باید سعی کنید که از شر اضطراب، فشار عصبی و افکاری که مانع از خوابیدن‌تان می‌شود خلاص شوید. دکتر مورای چند درمان خانگی برای بی‌خوابی پیشنهاد کرده است.
درمان بی‌خوابی دوش آب گرم
یک ساعت قبل از خواب، یک دوش آب گرم بگیرید و تمام فشارها و اضطراب‌ها را از خود دور کنید. آب را به اندازه گرم کنید، این کار باعث می‌شود که بعد از آن‌که از حمام بیرون آمدید، دمای بدن‌تان کم شود و احساس آرامش و خواب داشته باشید.

خبرنامه رایگان دکتر مورای را پنجشنبه‌ها از الودکتر دریافت کنید

دکتر مایکل مورای

مراقبه‌ی ساده
پیش از آن‌که بخوابید، یک مراقبه‌ی ساده می‌تواند احساسات‌تان را تسکین داده و خواب خوبی برایتان به همراه داشته باشد. این تمرین می‌تواند خیلی ساده و در حد چند حرکت تنفسی باشد.


ورزش و بی‌خوابی
در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» توصیه شده که صبح زود از خواب بیدار شوید و ورزش کنید چرا که روی بدن‌تان تأثیر گذاشته و شما را فعال و پرجنب و جوش می‌کند؛ اضطراب زندگی‌تان را کم کرده و چند دقیقه مراقبه پیش از خوابیدن نیز برای‌تان خوابی بدون دردسر به همراه خواهد داشت.
درمان بی‌خوابی با موسیقی
به گفته دکتر مورای، برای بسیاری از افراد که از مشکل بی‌خوابی رنج می‌برند این یک راه‌کار عالی است. گوش دادن به موسیقی آرام‌بخش باعث تسکین اعصاب و کم شدن ضربان قلب می‌شود. رفته‌رفته میزان تنفس‌ها نیز کم و عمیق شده و بی‌آنکه بدانید، به خواب می‌روید.


شیر گرم
شاید تعجب کنید از این‌که چرا در دورانی مادرتان به شما قبل از خواب شیر گرم می‌داد. بله، شیر گرم دارای تأثیرات آرام‌بخش بوده و کل سیستم بدن‌تان را تسکین داده و باعث می‌شود راحت بخوابید.

خبر مرتبط:
درمان خانگی بی‌خوابی با کاهو و عسل

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ