با کاربردهای عجیب شیر مادر آشنا شوید

مهرناز زاوه
حتما فکر می‌کنید شیر مادر فقط برای تغذیه نوزاد کاربرد دارد. اما این تصور اشتباه است. شیر مادر می‌تواند در حوزه‌های گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرد. در این مطلب با کاربردهای مختلف آن آشنا می‌شوید.

حتما فکر می‌کنید شیر مادر فقط برای تغذیه نوزاد کاربرد دارد. اما این تصور اشتباه است. شیر مادر می‌تواند در حوزه‌های گسترده‌ای مورد استفاده قرار گیرد. از درمان بثورات پوشک تا پاک کردن آرایش صورت و بسیاری چیزهای دیگر. برخی کاربردهای شیر مادر به این شرح است:
کلاه گهواره
کلاه گهواره که به آن درماتیت نوزادی هم می‌گویند در بین نوزادان تازه به دنیا آمده بسیار شایع است و اصلا جای نگرانی ندارد. تمام کاری که باید بکنید این است که چند قطره از شیر سینه‌تان را به روی پوست سر نوزاد بمالید تا دانه‌های آن کم‌کم نرم و شل شود.
بثورات پوشک
شیر مادر قابلیت آن را دارد که با عفونت‌ها مبارزه کرده و پوست را نرم ‌کند. از طرفی یکی از بهترین و ارزان‌ترین راه‌ها برای درمان قرمزی شدید٬ خارش و بثورات دردناک پوشکی نوزاد است. فقط به خاطر داشته باشید که پس از استفاده از شیر سینه٬ بگذارید پوست نوزاد در معرض هوا قرار گرفته تا خشک شود.
تسکین آبله مرغان
شیر مادر به علت خواص نرم‌کنندگی می‌تواند درمان مؤثری برای تسکین خارش‌های ناشی از جراحت‌های آبله‌مرغان باشد.
سینوس و عفونت‌های چشم و گوش
اگر خودتان یا نوزادتان سینوزیت دارید٬ سعی کنید دو یا چند قطره از شیر مادر را در بینی‌تان بریزید. این روش بسیار سریع درد را تسکین می‌دهد. این شیر نه تنها برای باز شدن مجاری بینی مناسب است٬ بلکه در از بین بردن عفونت‌های چشمی و گوشی نیز تأثیر فراوانی دارد.
از بین برنده‌ی آرایش
موادی که با آن آرایشتان را پاک می‌کردید تمام شده؟ یکی از کاربردهای شیرمادر از بین بردن مواد زخیم و روغنی آرایش از روی پوست است. این شیر به شکل مؤثری پوست را تمیز کرده بی‌آنکه آن را خشک کند و یا به سوزش بیاندازد.

مطلب مرتبط:
شیر مادر چه تاثیری بر رشد مغز کودکان می‌گذارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ