درمان‌‌ خانگی رگ‌های تارعنکبوتی با روغن کرچک

mojtaba
رگ‌های تارعنکبوتی، رگ‌های خونی متورم کوچکی هستند که به راحتی از روی پوست قابل رؤیت‌اند. آن‌ها به مانند شبکه‌ای از خطوط باریک و درهم‌تنیده‌ی سرخ و ارغوانی و بریده‌بریده دیده شده و در اکثر موارد در بخش داخلی پاها، قوزک پا، صورت و ران دیده می‌شود.

رگ‌های تارعنکبوتی، رگ‌های خونی متورم کوچکی هستند که به راحتی از روی پوست قابل رؤیت‌اند. آن‌ها به مانند شبکه‌ای از خطوط باریک و درهم‌تنیده‌ی سرخ و ارغوانی و بریده‌بریده دیده شده و در اکثر موارد در بخش داخلی پاها، قوزک پا، صورت و ران دیده می‌شود. 
دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی و نویسنده کتاب «دایره‌المعارف درمان خنگی» می‌گوید وقتی جریان خون در این سطوح ضعیف می‌شود، آن‌ها نمی‌توانند خون را به سمت قلب پمپاژ کنند، بنابراین خون در آن نواحی جمع می‌شود. این مساله به ورم می‌انجامد و وقتی جریان خون در آن‌ها راکد می‌ماند، رنگ‌شان کبود، سرخ یا ارغوانی می‌شود. دکتر مورای چند درمان خانگی برای رگ‌های عنکبوتی پیشنهاد کرده است.
پرتقال
ویتامین C موجود در پرتقال برای درمان رگ‌های تارعنکبوتی بسیار مفید است. ویتامین C می‌تواند رگ‌ها را مستحکم کرده و جریان خون را تقویت کند.


روغن کرچک
در کتاب «دایراه‌المعارف درمان خانگی» آمده که روغن کرچک دارای خواص ضدالتهابی بوده و ترکیبات محرک دارد؛ در واقع باعث تحریک جریان خون شده و جریان خون را در بافت‌هایی که دچار کمبودند، افزایش می‌دهد. می‌توانید این روغن را روی مناطقی که رگ‌هایش به شکل تارعنکبوتی درآمده بمالید و ماساژ دهید.

دکتر مایکل مورای

گیاه گواوا
خوردن روزانه‌ی گواوا می‌تواند باعث رفع چشمگیر رگ‌های عنکبوتی شود. این گیاه سرشار از ویتامین C بوده که برای قوی‌تر کردن رگ‌های خونی بسیار مفید است و از طرفی دارای مقدار زیادی ویتامین Kبوده که باعث افزایش جریان خون در بافت‌ها می‌شود.


سرکه‌ی آب سیب
یکی از رایج‌ترین درمان‌ها برای رگ‌های تارعنکبوتی سرکه‌ی آب سیب است که با کاهش تورم و افزایش جریان خون در مناطق مورد نظر باعث بهبود آن می‌شود. مقداری از پارچه‌ای را به سرکه‌ی آب سیب آغشته کرده و روی محل رگ‌ها بمالید و بگذارید حدود نیم‌ساعت روی آن بماند.

خبر مرتبط:
درمان‌های خانگی دکتر مایکل مورای

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
مهرداث

مهرداث

1396-03-04 - 22:25 پاسخ

با عرض سلام و خسته نباشید راستش میخواستم از سایت بی نظیرتون تشکر ویژه کنم.من به درمان خانگی اصلا اعتقاد نداشتم.راستش مدتی بود که پای سمت راستم دارای رگهای واریسی و تار عنکبوتیه وحشتناکیه.حدود پنج سال.اصلا تصور نمیکردم پام دیگه خوب بشه و واقعا ازش خجالت میکشیدم.به طوری که همیشه وقتی جوراب نداشتم موقع صحبت پامو پشتم قایم میکردم.حدود یه ماهه دارم سرکه سیب میزنم.باورم نمیشه اما اون رگهای به اون کلفتیه پام تقریبا از بین رفته.اما هنوز رگهای تار عنکبوتیش قابل رویته.من واقعا مدیون این نوشته ی سایتتونم.حتی زالو درمانی هم رفتم اما هیچ تاثیری نداشت و فقط جای مکش زالو ها پامو زشت کرده با تشکر فراوان