چرا ابراز خشم و عصبانیت برای انسان خوب است؟

mojtaba
بنا به بعضی دلایل، خشم وجه‌ی جالبی ندارد. اغلب زمانی که خشمگین می‌شویم، به ما گفته می‌شود که آرام باشیم.

بنا به بعضی دلایل، خشم وجه‌ی جالبی ندارد. اغلب زمانی که خشمگین می‌شویم، به ما گفته می‌شود که آرام باشیم. شاید به جای آرام گرفتن بهتر است که حال خود را بنویسید. در این‌جا می‌خواهیم بدانیم که چرا خالی کردن خشم می‌تواند چیز خوبی باشد:
۱- اگر خشم را بروز ندهید به افسردگی تبدیل می‌شود
وقتی در حالت عادی دچار خشم می‌شوید و سرکوبش می‌کنید، اغلب به افسردگی تبدیل می‌شود. آن دسته از شما که از افسردگی رنج می‌برید می‌دانید که چه وضعیت دردناکی است.
۲- شور و عشق و عصبانیت اغلب با هم مرتبطند- اگر یکی را سرکوب کنید، در واقع آن دیگری را هم سرکوب کرده‌اید
اکثر ما با این حرف موافقیم که شور و عشق بهترین احساساتی است که داریم. اگر به خودتان اجازه ندهید که عصبانی بشوید، از شور و احساس واقعی خود دور می‌شوید. آن‌گاه با شور و شوق کمتری به انجام کارهایی می‌پردازید که دوستش دارید.

خبرنامه آرایش و زیبایی را پنجشنبه‌ها رایگان دریافت کنید
۳- خشم وضعیتی است که به شما می‌گوید یک جای کار می‌لنگد
باید بیشتر به بدن‌‌مان گوش دهیم. وقتی عصبانی هستید، بدن شما به شما می‌گوید که یک جای کار مشکل دارد. مثلا ممکن است کسی با شما بدرفتاری کرده یا به شما بی‌احترامی کرده باشد.
۴- خشم به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا تغییرات مثبتی ایجاد کنند
وقتی کسی می‌بیند که بی‌عدالتی رخ داده، معمولاً با خشم نسبت به آن واکنش نشان می‌دهد. این کار خوبی‌ است. در واقع او می‌خواهد در مقابل کسی که با او بدرفتاری شده، بایستد و حق‌اش را بگیرد.
۵- هرچقدر خشم‌تان را بیشتر بپذیرید، کمتر بر شما احاطه خواهد داشت
وقتی خشم را انکار می‌کنید، انباشته شده و احتمال این‌که به ناگهان به فرد فشار بیاورد و همه چیز را از بین ببرد، بالا می‌رود. در واقع این انکار و شرم از خشم است که منجر به ناسزا گفتن یا برخورد فیزیکی فرد با دیگران می‌شود.
(منبع: psychologymag) 

خبر مرتبط:
چطور یک مرد آتشفشانی نباشیم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ