راز زیبایی ستاره‌های قدیمی هالیوود

مهرناز زاوه
ستاره‌های قدیم هالیوود نیز به اندازه ستاره‌های این روزها و یا حتی بیشتر از آنها، برای زیبایی بیشتر و تناسب اندامشان تلاش می‌کردند. با وجود کمبود امکانات در دنیای آن روزها آنها از هیچ راهی برای زیبا شدن نمی‌گذشتند، ساعت‌ها برای این کار وقت می‌گذاشتند و دست به کارهای عجیبی می‌زدند.

ستاره‌های قدیم هالیوود نیز به اندازه ستاره‌های این روزها و یا حتی بیشتر از آنها، برای زیبایی بیشتر و تناسب اندامشان تلاش می‌کردند. با وجود کمبود امکانات در دنیای آن روزها آنها از هیچ راهی برای زیبا شدن نمی‌گذشتند، ساعت‌ها برای این کار وقت می‌گذاشتند و دست به کارهای عجیبی می‌زدند.
آرایشگر مرلین مونرو برای این که لب‌های او بزرگتر به نظر بیایند و بُعد داشته باشند پنج سایه مختلف از رژ و برق لب به لب‌هایش می‌زد. او از طیف رنگ‌های تیره برای دور لب‌هایش استفاده می‌کرد و هر چه به قسمت میانی نزدیک می‌شد از رنگ‌های روشن‌تری استفاده می‌کرد.


الیزابت تیلور از کلوپاترا برای زیبایی درس گرفته بود و مثل او موهای صورتش را می‌تراشید. این کار ریزترین موها و سلول‌های مرده روی پوست را نیز از بین می‌برد و ظاهری درخشان به پوست می‌دهد. البته این روزها انجام این کار به خانم‌ها توصیه نمی‌شود چرا که گفته می‌شود تراشیدن موهای صورت باعث ضخیم و زیاد شدن آنها می‌شود، هر چند هیچکس به خاطر ندارد که الیزابت تیلور را با ریش دیده باشد.


راز مژه های بلند و پر پشت آدری هپبورن را می‌دانید؟ او پس از زدن ریمل با نوک یک سوزن مژه هایش را یک به یک از هم جدا می‌کرد تا ریمل روی مژه‌هایش گلوله نشود. البته انجام این کار به علت خطرناک بودن به شما پیشنهاد نمی‌شود،  مگر این که مهارت و دقت کافی داشته باشید و اطمینان داشته باشید که به چشم خود آسیبی وارد نمی‌کنید.


برخلاف آنچه همه فکر می‌کنند تکنیک سایه‌زنی روی صورت روش جدیدی نیست و این کیم کارداشیان نبوده که این کار را برای اولین بار انجام داده است. گریس کلی، هنرپیشه و پرنسس موناکو، زیر گونه‌هایش سایه تیره می‌زد تا آنها را برجسته‌تر نشان دهد و سپس از رنگی تیره‌تر بر روی قسمت برجسته گونه‌ها استفاده می‌کرد.


موهای قرمز و مجعد ریتا هیورث یکی از نشانه‌های مخصوص او بودند. او برای این که سلامت این دارایی ارزشمندش را حفظ کند، بعد از هر بار شستن به موهایش روغن می‌مالید و حوله دور آن می پیچید، پس از دقیقه آنها را با آب گرم و آب لیمو می‌شست تا چربی آن از بین برود.

اینگرید برگمن، هنرپیشه زیبای فیلم «کازابلانکا»، تنها اگر نقشش ایجاب می‌کرد زیاد آرایش می‌کرد. او طبق مد روز آن زمان یک سانتیمتر از موهای پیشانی‌اش را می‌تراشید تا پیشانی بلندتری داشته باشد. 


سوفیا لورن، هنریشه محبوب و افسانه‌ای هالیوود، با تعصب بسیار رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کرد. او همیشه یک بطری روغن زیتون در دسترس داشت. برای حفظ زیبایی پوست بدن خود هنگامی که حمام می‌کرد چند قطره زیتون در وان آب گرم می‌ریخت تا پوستی براق و لطیف داشته باشد.

گلوریا گراهام، هنرپیشه فیلم‌های «چه زندگی شگفت انگیزی» و «اوکلاهوما»، همیشه احساس می‌کرد که لب بالایی بسیار باریکی دارد. او برای این که به لب خود حجم بدهد همیشه بین لثه و لب‌هایش پنبه یا دستمال کاغذی قرار می‌داد و با استفاده از این ترفند لب‌هایش را برجسته‌تر می‌کرد.


مطلب مرتبط:
راز پرخوری ستاره هالیوودی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ