بهترین غذاها برای کاهش وزن کدامند؟

mojtaba
این روزها افزایش وزن بسیار شایع شده است. یکی از دلایل عمده‌ی آن عادات نادرست غذا خوردن است. مردم بیشتر به خوردن غذاهای چربی‌دار علاقه دارند تا غذاهای خانگی، میوه‌ها و سبزیجات.

این روزها افزایش وزن بسیار شایع شده است. یکی از دلایل عمده‌ی آن عادات نادرست غذا خوردن است. مردم بیشتر به خوردن غذاهای چربی‌دار علاقه دارند تا غذاهای خانگی، میوه‌ها و سبزیجات و این باعث بدتر شدن شرایط می‌شود. در این‌جا به برخی غذاها برای کاهش اضافه وزن اشاره می‌کنیم.
سبزیجات برگ‌دار
سبزیجات دارای کالری بسیار کم و مقادیر فراوانی فیبر و ویتامین‌ هستند که برای کاهش وزن مفید هستند. فرقی نمی‌کند که آن را می‌پذیرید یا همراه سالاد می‌خورید، در هر حال باعث تسریع سوزاندن چربی می‌شوند.
محصولات لبنی کم‌چرب
 محصولاتی مانند ماست و شیر کم‌چرب غذاهای خوبی برای کاهش وزن هستند. زمانی که میزان مصرف مواد کالری‌دارتان را کم می‌کنید بدن شما به انرژی بیشتر برای عملکردش نیاز دارد بنابراین در چنین شرایطی غذاهایی از این دست بسیار مفیدند.
غلات
تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه‌شان همراه با غلات است در تمام طول روز پر از انرژی هستند. به علاوه کمتر دیده شده که این افراد در وسط روز بخواهند خوراک سرپایی بخورند.
حبوبات
حبوبات سرشار از فیبر است. فیبر باعث بالا رفتن متابولیسم شده و باکتری‌های مضر در دستگاه گوارش را از بین می‌برد.
فلفل‌
فلفل‌ها در فرآیند سوزاندن چربی نقش کاتالیزگر را ایفا می‌کنند. آن‌ها به جای ذخیره‌ی کالری و تبدیل شدن آن به چربی در بدن، آن را می‌سوزانند.
ماهی
ماهی منبع غنی اسید چرب امگا۳ است. مصرف آن مانع از بروز مشکلاتی نظیر اضافه وزن، میگرن، بیماری قلبی و غیره می‌شود.
چای سبز
چای سبز بهترین راه‌کار برای سوزاندن چربی‌های شکمی است. مصرف مرتب آن به کاهش وزن کمک می‌کند.
(منبع: health)

خبر مرتبط:
با این رژیم غذایی ۳ روزه لاغر شوید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ