چرخه‌ی عمر آلت تناسلی مرد چگونه است؟

mojtaba
واضح است که عملکرد جنسی مرد با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد. از آنجا که میزان ترشح تستسترون کم می‌شود، بنابراین برانگیختن او بیشتر طول می‌کشد.

واضح است که عملکرد جنسی مرد با بالا رفتن سن کاهش می‌یابد. از آنجا که میزان ترشح تستسترون کم می‌شود، بنابراین برانگیختن او بیشتر طول می‌کشد. بالا رفتن سن با نعوظ ناقص ارتباط مستقیم دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که میزان میل جنسی در مردان از سن ۴۰ تا ۷۰ سالگی از ۶۰ درصد تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد. مسئله‌ی دیگر کاهش عملکرد مثانه است. چرا که با گذشت زمان ماهیچه‌های مثانه ضعیف‌تر شده و در بسیاری موارد به تورم پروستات منجر می‌شود. 
آلت مرد به مرور زمان دچار تغییراتی می‌شود که عبارتند از:
شکل ظاهری
دو تغییر عمده در شکل آن رخ می‌دهد: رنگ ارغوانی سر آلت به مرور به خاطر کاهش جریان خون، کم‌رنگ‌تر شده و موهای اطراف آن نیز کم‌پشت‌تر می‌شود. در واقع با کاهش تستسترون، آلت دوباره به وضعیت پیش از سن بلوغ بازمی‌گردد.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید
اندازه‌ی آلت
با بالا رفتن سن، افزایش وزن هم مسئله‌ای عادی است. با انباشه شدن چربی‌های شکمی و زیر شکمی، اندازه‌ی آلت تغییر می‌یابد و این تغییرات آلت را کوچک‌تر نشان می‌دهد. در واقع تغییر در طول و ضخامت آلت، بسیار بارز است.
خمیدگی
اگر زخم آلت درمان نشود، آلت حالت خمیده پیدا می‌کند. به این وضعیت، بیماری پی‌رونی می‌گویند، که اکثراً در میان‌سالی رخ می‌دهد. این وضعیت باعث نعوظ دردناک شده و دخول را با مشکلاتی همراه می‌کند که به جراحی نیاز دارد.
حساسیت
تحقیقات متعددی نشان داده است که حساسیت آلت در طول زمان کمتر می‌شود. این مسئله، نعوظ آن را برای رسیدن به ارضای جنسی دچار مشکل می‌کند. اما این‌که ارضا توام با لذت خواهد بود یا خیر، هنوز جای سوال است.
متخصصان معتقدند که این تغییرات نباید روی وضعیت جنسی زندگی‌تان تأثیر بگذارید.
(منبع: webmd)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ