آیا می‌دانید هرچند‌وقت یک‌بار باید موهایتان را بشویید؟

maryam01
وقتی حمام نمی‌رویم، پوست سر ما براق‌تر، تیره‌تر و چرب‌تر می‌شود. فکر می‌کنید چرا این مسئله رخ می‌دهد؟

وقتی حمام نمی‌رویم، پوست سر ما براق‌تر، تیره‌تر و چرب‌تر می‌شود. فکر می‌کنید چرا این مسئله رخ می‌دهد؟
ریشه‌ مسئله
موهای شما به همان دلیلی چرب می‌شود که صورت‌تان: غده‌های موجود در پوست ماده‌ای روغنی و چرب به نام سبوم (چربیِ پوست) تولید می‌کند. سبوم همان ماده‌ای است که مو را مرطوب کرده و مانع از خشک شدن آن می‌شود. غده‌هایی که سبوم تولید می‌کنند دقیقاً کنار ریشه‌های مو در لایه‌ی میان‌ پوست قرار دارند و مجراهایی از این غده‌ها به پیاز مو متصل است.

مجله رایگان زیبایی آرایشی الودکتر را سه ‌شنبه‌ها دریافت کنید

چقدر شستشو برای شما مفید است؟
البته جواب این سوال برای افراد مختلف، متفاوت است و همه می‌دانیم که شستن بیش از اندازه می‌تواند به مو آسیب بزند. در این‌جا به سه عامل مهم در این زمینه اشاره می‌کنیم:
۱- نوع پوست
اگر پوست و مویتان معمولی است (نه خیلی روغنی و نه خیلی خشک)، شستن یک تا دو بار در هفته برای آن کافی ا‌ست. اگر پوست‌ سرتان چرب است، لازم است که تعداد دفعات بیشتری در هفته آن را بشویید.

۲- بافت مو
اهمیت بافت مو به خاطر آن است که بر روی سرعت عملکرد سبوم تأثیر می‌گذارد. در موهای مجعد، سبوم به آرامی ترشح و منتشر می‌شود، پس اگر موهایتان این‌طور است باید هفته‌ای یک‌بار با شامپو موهایتان را بشویید. افرادی که موهای صاف دارند بهتر است هفته‌ای دوبار این کار را بکنند.
۳- مدل مو
اگر موهایتان به خاطر حالت و مدل دادن‌های مختلف آسیب دیده، باید سعی کنید کمتر آن را بشویید. بنابراین اگر چند روز موهایتان را نشستید، چندان از این مسئله نگران نشوید.
(منبع: health)

خبر مرتبط:
چطور باید موهای‌تان را سالم نگه دارید؟+پاسخ طراح موی مشهور

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ