چه داروهایی میل جنسی را کاهش می‌دهند؟

mojtaba
می‌دانیم که دو داروی کاملاً شناخته‌شده دارای عوارض جنسی هستند: داروهای ضدافسردگی و داروهای ضد فشار خون. اما این‌ها شاخص‌ترین‌شان‌اند.

چه داروهایی میل جنسی را کاهش می‌دهند؟

می‌دانیم که دو داروی کاملاً شناخته‌شده دارای عوارض جنسی هستند: داروهای ضدافسردگی و داروهای ضد فشار خون. اما این‌ها شاخص‌ترین‌شان‌اند. داروهای بسیاری دیگری هم وجود دارد که بر روی تمایل یا عملکرد جنسی تأثیر گذاشته و آن را ضعیف می‌کند.

چرا باید بدانیم کدام دارو ها میل جنسی را کاهش می دهند؟

بسیاری از افراد میل جنسی شان را پس از مدتی از دست می دهند و یا کم شدن آن را حس می کنند که این موضوع آن ها را نگران می کند.جدا از مسایل سنی و ژنتیکی و اتفاقاتی که منجر به کاهش میل جنسی می شود،مصرف بعضی از دارو ها هم می تواند باعث کاهش میل جنسی شود که شاید فرد مصرف کننده دارو این موضوع را نداند و در پی بهبود میل جنسی خود به دنبال درمان های دیگری برود.بنابراین بهتر است با دارو هایی که بر میل جنسی اثر می گذارند آشنا باشید

عوارض جنسی  دارو:

عوارض جنسی مربوط به دُز مصرفی داروست. وقتی دُز مصرفی بالا رود، احتمال آسیب به میل جنسی هم زیاد می‌شود. وقتی مردم با مشکلات جنسی، خصوصا زمانی که دلیلش را به وضوح نمی‌دانند روبرو می‌شوند، اصلا به این مسئله فکر نمی‌کنند که ممکن است به خاطر عوارض مصرف دارو باشد.


داروهای مربوط به فشار خون (داروهای ضد فشار خون)
بسیاری از داروها برای کاهش فشار خون تجویز می‌شوند. خبر بد این است که بعضی از آنها بر وضعیت جنسی تاثیرات منفی می‌گذارد و همچنین تاثیر بعضی از آنها بر میل جنسی از بقیه بیشتر است.

خبرنامه رایگان کودک و بارداری را دوشنبه‌ها از الودکتر دریافت کنید
داروهای ضدافسردگی
شناخته‌شده‌ترین داروهای ضد افسردگی، داروهای پیشگیرنده از بازجذب سروتونین (SSRls) هستند که از میان آن‌ها می‌توان پروزاک، زولوفت، پاکسیل، سلکسا و لاووکس را نام برد.
داروهای ضدتشویش و داروهای مربوط به بیماری‌های روانی
داروهایی مثل اسکالیث، ملاریل، اوراپ، پرولیکسین و غیره باعث تغییر رفتار و مزاج شما می‌شود، و به وضعیت جنسی‌تان آسیب می‌زند..
داروهای مربوط به حمله‌ی بیماری
بسیاری از داروهایی که برای درمان تشنج و حمله بیماری استفاده می‌شود مشکلات جنسی به همراه دارند، مانند دیاموکس، آترتول، اپیتول، تگرتائول و غیره.
(منبع: webmd)

خبر مرتبط:
آیا این دارو اعتیاد‌آور است‌؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ