آیا کافئین ما را خسته می‌کند؟

maryam01
تا به حال شده که دیگر اسپرسو نخورید چون خسته شده‌اید؟ بهتر است بدانید که تغییرات ژنتیکی بارزی وجود دارد که نشان می‌دهد سوخت و ساز بدن هر فرد نسبت به کافئین چگونه است.

تا به حال شده که دیگر اسپرسو نخورید چون خسته شده‌اید؟ بهتر است بدانید که تغییرات ژنتیکی بارزی وجود دارد که نشان می‌دهد سوخت و ساز بدن هر فرد نسبت به کافئین چگونه است. برای آن‌که بدانید در کجای این داستان قرار دارید، می‌توانید یک آزمایش nutragenomis انجام دهید.این آزمایش معلوم می‌کند که یک فرد تا چه میزانی از خوردن کافئین دست برمی‌دارد (به آن ژن، ژن CYP1A2 می‌گویند) و مشخص می‌کند که آیا کافئین برای سلامتی شما مفید است یا مضر.
اما پیش از آن‌که برای انجام این آزمایش به دکترتان سر بزنید، سعی کنید احتمالات دیگر را در نظر بگیرید. برای یک شخص، این امکان وجود دارد تا مصرف کافئین را به میزان متعادلی حفظ کند. بنابراین بهترین کار این است که مصرفش را پایین آورده و دوباره از نو شروع کنید. کافئین یک ماده‌ی محرک است و مصرف آن باعث افزایش فشار خون، ضربان قلب و بالا رفتن هوشیاری و انرژی می‌شود، اما این تاثیرات موقتی‌ است و وقتی که مصرف آن را کم می‌کنید، خستگی شما بیشتر می‌شود.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

نوع دیگری از این نوع خستگی را بعد از خوردن یک تکه کیک بسیار شیرین حس می‌کنید.
از طرفی کافئین یک ماده‌ی ادرار‌آور است بنابراین خوردن زیاد آن باعث کم شدن آب بدن‌تان می‌شود و از طرفی مشکلات جدی در خوابیدن به همراه دارد. بنابراین حواس‌تان باشد چون هیچ مقدار از کافئین میزان انرژی از دست رفته‌ی شما را بازنمی‌گرداند.
(منبع: msn)

خبر مرتبط:
آیا کافئین و سیگار باعث کوتاهی قد می‌شود؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ