واقعیت‌های علمی درباره‌ی تاثیرات بوسیدن بر سلامتی

maryam01
بوسیدن را به عنوان یک سرخوشی دوستانه و مطبوع تلقی می‌کنیم، یک پایان خوب و مناسب در یک قرار و راهی برای برقراری ارتباط با تمام وجودمان.

بوسیدن را به عنوان یک سرخوشی دوستانه و مطبوع تلقی می‌کنیم، یک پایان خوب و مناسب در یک قرار و راهی برای برقراری ارتباط با تمام وجودمان. در این ‌جا چند تاثیر بوسیدن را بر سلامتی با هم مرور می‌کنیم:
۱- بوسیدن، ایمنی شما را بالا می‌برد
تحقیقات اخیری که در نشریه‌ی فرضیه پزشکی ‌منتشر شد نشان که بوسیدن باعث افزایش سیستم ایمنی زن در برابر سیتومگالوویروس یا ویروس یاخت‌آماس می‌شود، این ویروس از طریق تماس دهان به دهان منتقل شده و اگر مادر باردار باشد می‌تواند در طی دوران بارداری باعث کوری بچه شود. این ویروس تقریبا در بزرگسالان چندان مضر نیست.
۲- بوسیدن باعث می‌شود بهترین همتای خود را انتخاب کنید
دکتر هلن فیشر که انسان‌شناس است بوسیدن را «ابزار سنجش جفت» تعبیر می‌کند. بیشتر بافت‌های حسی اطراف لب‌ها، گونه‌ها، زبان و بینی حین این عمل به کار گرفته می‌شوند. از بین ۱۲ اعصاب مغزی، پنج تا از آنها اطلاعات مربوطه را از اطراف دهان دریافت می‌دارند. تحقیقات نشان داده که بوسیدن یکی از راه‌های بیولوژیکی تعیین طبیعی این مسئله است که بفهمید چه کسی بیشترین سازگاری را با شما دارد.
۳- بوسیدن، کالری‌ها را می‌سوزاند
با توجه به گزارش‌های مختلف، بوسیدن حدود ۲ تا ۶ کالری در دقیقه می‌سوزاند.
۴- بوسیدن، عضله‌های صورت را سفت نگه می‌دارد
محققان می‌گویند که حین بوسیدن ۳۰ ماهیچه در این کار فعال بوده و در آغوش گرفتن و بوسیدن  باعث می‌شود گونه‌هایتان سفت بماند.
۵- بوسیدن، به طور طبیعی به شما آرامش می‌دهد
محققان می‌گویند که بوسیدن باعث تولید اوکسیتوسین‌، یک ماده‌ی شیمیایی طبیعی بدن می‌شود و از طرفی میزان اندورفین- ماده‌ی شیمیایی‌ای که باعث سرخوشی بدن می‌شود- را افزایش می‌دهد.
(منبع: webmd)

خبر مرتبط:
بیماری بوسه چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ