درمان‌ خانگی زانودرد با پودر زردچوبه

mojtaba
بسیاری از افراد از مشکل زانو رنج می‌برند. پوکیِ استخوان و آرتروز از دلایل عمده‌ی زانودرد است. عوامل رایج دیگری نظیر آسیب زانو، تومورهای استخوانی، سالخوردگی و غیره هم در آن دخیل است.

بسیاری از افراد از مشکل زانو رنج می‌برند. پوکیِ استخوان و آرتروز از دلایل عمده‌ی زانودرد است. عوامل رایج دیگری نظیر آسیب زانو، تومورهای استخوانی، سالخوردگی و غیره هم در آن دخیل است. علائم شایع زانودرد عبارتند از تورم، سفتی زانو، ضعیف شدن، التهاب در اطراف  زانو و غیره. دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» چند درمان خانگی برای زانودرد پیشنهاد کرده است.
پودر زردچوبه
می‌توانید با استفاده از ۲ قاشق پودر زردچوبه و یک قاشق آنغوزه یک مایع خمیری درست کنید. بعد دو تا سه بار در روز زانویتان را با این خمیر بمالید تا دردتان برطرف شود.


درمان زانودرد با سیر
می‌توانید محل درد را با روغن سیر ۳ تا ۴ بار در روز بمالید تا درد و سفتی آن را کاهش دهد. مصرف غذاهای حاوی سیر هم به رفع این درد کمک می‌کند.
میوه‌ها و سبزیجات
در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» آمده که مصرف میوه‌های تازه مانند کیوی، انبه، گریپ‌فروت و پاپایا به طور منظم باعث از بین رفتن زانودرد می‌شود. هم‌چنین می‌توانید از سبزیجاتی مانند گل‌کلم، جوانه‌های بروکسل و غیره هم برای رفع این مشکل استفاده کنید.

کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است.

روغن
مخلوطی از روناتون، استطقدوس و روغن مرزنگوش را تهیه کرده و روزانه بر روی زانویتان بمالید و ماساژ دهید تا دردش برطرف شده و به انعطاف‌پذیری آن کمک کند. مخلوط صندل، بابونه و لیمو و روغن گریپ‌فروت هم می‌تواند برای کاهش این درد مفید واقع شود.
ورزش و یوگا
با برخی تمرین‌های کشش مربوط به زانو می‌توانید دردش را از بین ببرید. یوگا را هم فراموش نکنید.

خبر مرتبط:
درمان طبیعی برای مشکلات مفصلی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ