بهترین غذاها برای زنان باردار

mojtaba
از وقتی که متوجه می‌شوید بچه‌ای در راه دارید، سعی می‌کنید بهترین کارها را برایش انجام دهید. رژیم غذایی شما نقش مهمی در دوران بارداری برای رشد و سلامت بچه ایفا می‌کند.

از وقتی که متوجه می‌شوید بچه‌ای در راه دارید، سعی می‌کنید بهترین کارها را برایش انجام دهید. رژیم غذایی شما نقش مهمی در دوران بارداری برای رشد و سلامت بچه ایفا می‌کند. دانشمندان معتقدند که اگر بخواهید هر چیزی را به میزان زیادی مصرف کنید، آن‌گاه سلامت بچه به خطر می‌افتد. پیشنهاد آن‌ها چیست؟
شیر/ ماست
پروتئین معمولا در غذاهای حیوانی اعم از گوشت، تخم‌مرغ و محصولات لبنی وجود دارد. شیر طبیعی فاقد آنتی‌بیوتیک و یا مواد نگه‌دارنده است. این شیر دارای امگا۳، بتاکاروتن و کلسیم است. امگا۳ باعث تقویت مغزتان شده و مانع از افسردگی می‌شود.
پرتقال/ سیب
گلوکز و کربوهیدرات مهم‌ترین سوخت لازم برای جنین است. باید سعی کنید هر وعده‌ی غذایی‌تان حاوی کربوهیدرات باشد. پرتقال سرشار از ویتامین C و اسید فولیک است. اگر هر نوع فشار خونی دارید، آب پرتقال می‌تواند آن را بکاهد چرا که منشأ پتاسیم است. سیب‌ هم دارای مقدار زیادی مواد مغذی است و فیبر و ویتامین بدن‌تان را تامین می‌کند.

خبرنامه رایگان کودک و بارداری را دوشنبه‌ها از الودکتر دریافت کنید
سیب ‌زمینی
میزان پتاسیم موجود در سیب ‌زمینی بسیار بالاست. سیب ‌زمینی دارای ویتامین C است که باعث از بین رفتن خستگی و افزایش مقاومت بدن‌تان می‌شود.
عدس
این عضو شاخص گروه حبوبات، معدن پروتئین و آهن است. سبزیجات و پروتئین‌های حیوانی به شکل مثبتی مکمل هم بوده و تضمین‌کننده‌ی نیاز بدن هستند. به خاطر همین است که نباید از وعده‌ی غذایی یک زن باردار حذف شود.
گوشت گاو
غذایی که سرشار از آهن باشد برای سلول‌های قرمز خون‌تان بسیار مفید است. بسیاری از دکترها مصرف مکمل‌های حاوی آن را بعد از شش ماهگی توصیه می‌کنند.
(منبع: msn)

خبر مرتبط:
تغذیه مادر در دوران بارداری با بیماری قلبی فرزند ارتباط دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ