با این پنج روش مربی خود شوید

maryam01
تمرین کردن از آن‌چه به نظر می‌آید سخت‌تر است. اما در عین حال دانستن این‌که دقیقاً باید چه کرد یا چه نباید کرد، چه تمرین‌هایی را باید انجام داد‌، کار دشواری است.

تمرین کردن از آن‌چه به نظر می‌آید سخت‌تر است. اما در عین حال دانستن این‌که دقیقاً باید چه کرد یا چه نباید کرد، چه تمرین‌هایی را باید انجام داد‌، کار دشواری است. در این‌جا به راهکارهایی اشاره می‌کنیم تا خودتان بتوانید به تنهایی این تمرین‌ها را انجام دهید.
۱- برای خود هدفی تعیین کنید
قدرت موجود در یک هدف همیشه در رسیدن به آن نیست- بلکه باید به عنوان سرنوشت‌تان آن را در نظر بگیرید. در واقع این فرآیند، انتخاب یک هدف محکم و قدرت‌مند است به‌جای آن‌که چیزی باشد که بخواهید به آسانی به آن دست یابید.
۲- یک برنامه‌ی ورزشی بنویسید
سه جلسه تمرین در هفته برای بسیاری از افراد کاری بسیار دشوار است تا بخواهند با توجه به آن سلامت و عملکرد بدن‌شان را افزایش دهند.  اگر سه روز در هفته را به تمرین برای آمادگی و ورزیدگی کل بدن اختصاص دهید بهتر از آن است که یک روز کامل را بخواهید وقف ورزیدگی ماهیچه‌های دوسر و سه‌سر خود کنید.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

۳- دنبال پیشرفت باشید
قبل از آن‌که تمرینات خود را آغاز کنید، سعی کنید با یک مربی مجرب و یک متخصص غذایی برای سنجش وضعیت بدنی خود مشورت کنید. اندازه‌گیری وزن و دور شکم و میزان چربی می‌تواند به شما بگوید که دقیقاً در چه وضعیتی قرار دارید.
۴- غذای مناسب
تمرین سخت و شدید بسیار مهم است، اما وضعیت غذایی‌تان هم به همان میزان اهمیت دارد. علاوه بر تمرین، به میوه و سبزیجات پروتئین‌های کم‌چرب برای ترمیم ماهیچه‌ها، کربوهیدرات برای تجدید قوا و چربی برای پشتیبانی کارکرد هورمون‌ها احتیاج دارید.
۵- نتایج مثبت تلاش مداوم و مستمر
هماهنگی و انسجام در تمرینات را فراموش نکنید. سعی کنید سه تا چهار بار در هفته به طور مستمر ورزش کنید به‌جای آن‌که هر روز هفته در ساعات بیشتری ورزش کرده و بعد از یک ماه کار را متوقف کنید.
(منبع: yahoo)

خبر مرتبط:
این افراد قبل از صبحانه ورزش نکنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ