غذاهای بسیار مقوی و مغذی برای بهار

maryam01
می‌گویند اگر غذای خوبی برای خوردن انتخاب کنید می‌تواند وضعیت درمانی شما را تغییر داده و بهتر کند. اما ببینیم آن غذاها چه چیزهایی می‌توانند باشند.

می‌گویند اگر غذای خوبی برای خوردن انتخاب کنید می‌تواند وضعیت درمانی شما را تغییر داده و بهتر کند. اما ببینیم آن غذاها چه چیزهایی می‌توانند باشند:
گردو
گردوها سرشار از اسید‌آمینه‌ی تریپتوفان هستند که بدن برای ساختن سروتونین به آن احتیاج دارد. آنها خیلی دیر هضم می‌شوند و همین مسئله باعث می‌شود که بتوانید اضطراب را بیشتر تحمل کنید.
مارچوبه
این ساقه‌های نیزه‌مانند سرشار از فولیت هستند – فولیت نوعی ویتامین B است که مانع از کاهش وزن شما می‌شود. اهمیت فولیت به خاطر سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی دوپامین، سروتونین و نوراپی‌نفرین است.
سیر بهاری
سیر سرشار از آلیسین بوده و بوی تندش به خاطر آن است. آلیسین باعث می‌شود که مغز به شما احساس اشباع بودن منتقل کرده و این مانع از زیاد غذاخوردنتان می‌شود.
حبوبات
اگر می‌خواهید وزن کم کنید لوبیاها برای این کار بسیار مناسب هستند. پروتئین موجود در لوبیاها به مرکز گرسنگی مغزتان پیام «من سیر هستم» می‌فرستد. و این باعث می‌شود احساس اشباع بودن داشته باشید.

مجله تغذیه الودکتر را یکشنبه‌ها رایگان دریافت کنید

اسفناج
این برگ‌های خوش‌مزه معدن آهن هستند (خصوصا وقتی اهل گوشت‌خوردن نباشید)، که عنصر اصلی در سلول‌های قرمز خون بوده و سوخت ماهیچه‌ها را تأمین می‌کنند.
کنگر فرنگی
آنها منبع غنی منیزیم هستند، یک ماده‌ی معدنی که برای عملکرد بیش از ۳۰۰ واکنش شیمیایی در بدن لازم و ضروری است- واکنش‌هایی مانند تولید انرژی.
ماهی سالمون
سالمون سرشار از اسید چربی به نام اسید ایکوساپنتانویک (EPA) است- نوعی امگا۳ که مانع از انتشار آنزیم‌های ایجاد شده بر اثر پرتو یو‌وی شده و باعث کم شدن کلاژن و ایجاد چین و چروک می‌شود.
توت ‌فرنگی
آنها سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند که باعث می‌شود پوستتان قابلیت این را داشته باشد تا خودش را به خاطر آسیب‌های وارده از محیط مانند آلودگی و پرتوهای یو‌وی ترمیم کند.
تخم‌مرغ
زرده‌ی تخم‌مرغ سرشار از کولین است، ماده‌ی غذایی اصلی برای حافظه. بدن شما برای تولید یک ماده‌ی شیمیایی در مغز به نام استیل‌کولین- که کارش ذخیره‌ی خاطرات است- به آن نیاز دارد.
قره‌قاط‌‌
نوشیدن دو لیوان و نیم قره‌قاط در روز و به مدت ۱۲ هفته باعث بهبود عملکرد مغز و یادگیری می‌شود.
(منبع: health)

خبر مرتبط:
چگونه با این مواد غذایی باهوش‌تر شویم؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ