این نوزاد به خاطر سکته‌ی مغزی با یک قلب نصفه‌ به دنیا آمد‌+عکس

mojtaba
جک استیونز کوچک تنها ۱۵ ماهش است اما با بیماری هیپوپلازی چپ سندروم قلب (HLHS) به دنیا آمد و این یعنی نیمه‌ی چپ قلبش به درستی کار نمی‌کند.

جک استیونز کوچک تنها ۱۵ ماهش است اما با بیماری هیپوپلازی چپ سندروم قلب (HLHS) به دنیا آمد و این یعنی نیمه‌ی چپ قلبش به درستی کار نمی‌کند. او نیمی از عمر کوتاهش را در بیمارستان سپری کرده و تا به حال ۹ عمل بر روی او انجام شده که چهارتای آن عمل قلب باز بود. در این بین دچار سکته‌ی مغزی شد و ناگزیر سه‌ بار او را احیا کردند.
اما حالا در ۱۵ ماهگی در خانه و در کنار خانواده‌اش زندگی می‌کند و حالش خوب است.


پدرش می‌گوید: «او در این مدت کوتاه مشکلات بسیار زیادی را گذراند اما عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. ما از پیش شرایطش را می‌دانستیم و مجبور شدیم که قبول کنیم تا پنج ماه اول زندگی‌اش را در بیمارستان تحت مراقبت باشد. دیدن این صحنه که روی تخت خوابیده و هزار نوع دستگاه به وی وصل بوده بسیار برایمان دشوار و دردناک بود.»


او برای نخستین بار در ماه آپریل از بیمارستان مرخص شد اما طولی نکشید که به خاطر سکته‌ی مغزی سه ماه بعد به بیمارستان نیوکسل منتقل شد. در حالی‌که باید چهار بار در روز دارو مصرف کند و در مقطعی از زندگی‌اش باید عمل پیوند قلب انجام دهد٬ با این حال پدر و مادرش از این‌که او در کنارشان است بسیار خوشحالند.
(منبع: میرور)

خبر مرتبط:
دوقلوهای تازه به دنیا آمده تنها یک قلب دارند+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ