درمان‌های خانگی بثورات پوشک با روغن خردل

mojtaba
بثورات پوشک را به نام ورم پوست هم می‌شناسند، در واقع یک نوع مشکل پوستی است که در نوزادان و زیر پوشک‌شان رخ می‌دهد.

بثورات پوشک را به نام ورم پوست هم می‌شناسند، در واقع یک نوع مشکل پوستی است که در نوزادان و زیر پوشک‌شان رخ می‌دهد. در این شرایط پوست قرمز شده و ممکن است با خارش و در موارد وخیم به خون‌ریزی بینجامد. پوست نرم نوزادان به مراقبت زیادی نیاز دارد تا دچار بثورات پوشک نشود. دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره المعارف درمان خانگی» چند درمان خانگی برای بثورات پوشک پیشنهاد کرده است.
روغن خردل
روغن خردل، بهترین راهکار برای درمان بثورات پوشک است. کافی‌ است روغن را کمی گرم کرده و آن را روی پوست بچه بمالید. این ماساژ را شب و پیش از آن‌که نوزاد را حمام کنید، موقع عوض کردن پوشکش انجام دهید.


سرکه
شاید راهکار نامناسبی باشد اما کمی سرکه در آب گرم برای پوست بسیار مفید است. از سرکه‌ی تند یا سیاه استفاده نکنید. سرکه‌ی سفید را در آب ریخته و پشت نوزاد را با آن خیس کنید و بعد با پنبه تمیز کنید.
جوش شیرین
دکتر مورای می‌گوید هرچه جوش شیرین بیشتری استفاده کنید، کهیرها زودتر از بین می‌روند. در حین حمام مقداری جوش شیرین در آب بریزید. خیلی زود عمل می‌کند. می‌توان آن را بر حسب نوع عفونت هم استفاده کرد.

کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» نوشته دکتر مایکل مورای در سال ۲۰۱۲ منتشر شد
سفیده تخم‌مرغ
تخم‌مرغ یک درمان‌خانگی مفید و عالی برای پوست نرم نوزاد است. پوشک را باز کرده و بر روی منطقه مورد نظر، سفیده‌ی تخم‌مرغ بمالید. بعد بگذارید خشک شود. سپس پوشک را مثل همیشه ببندید. این روش برای درمان بثورات پوشک بسیار موثر است.
روغن نارگیل
چند قطره روغن نارگیل برای پوست نرم نوزاد بسیار مفید است. تنها کافی‌ است چند قطره از آن را در آب حمام نوزاد بریزید. این عمل باعث می‌شود که پوست هیچ‌گاه رطوبت خود را از دست ندهد.

خبر مرتبط:
بثورات پوشکی کودکتان را چگونه درمان کنید؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ