پنج سوال جنسی که هر زوجی باید جوابش را بداند

mojtaba
برای هر زوجی برنامه‌ریزی برای ازدواج کاری بسیار هیجان‌انگیز است، اما در گیر و دار این دعوت‌ها، تزئینات عروسی، لباس آرایشگاه و غیره باید برای بعد از مراسم هم برنامه‌ریزی داشته باشید.

برای هر زوجی برنامه‌ریزی برای ازدواج کاری بسیار هیجان‌انگیز است، اما در گیر و دار این دعوت‌ها، تزئینات عروسی، لباس آرایشگاه و غیره باید برای بعد از مراسم هم برنامه‌ریزی داشته باشید. یک روان‌درمان‌گر پیشنهاد می‌کند که توجه ویژه‌ای به مقوله‌ی جنسی داشته و این سؤالات را از یکدیگر بپرسید:
۱- ضعف‌ها و قوت‌های جنسی ما چیست؟
اگر با صحبت کردن درباره‌ی مسائل جنسی عصبی می‌شوید، بهترین کار این است که درباره‌ی خاطرات خوب جنسی با هم حرف بزنید. بهترین رابطه‌ی جنسی‌‌ که داشتید کدام بود؟ در کدام کار هردویتان عالی عمل می‌کنید؟ حرف بزنید نه انتقاد.
۲- چه‌کار کنیم که صمیمت در رابطه بیشتر شود؟
معمولاً پاسخ زوج‌های جوان به این سوال این است: «ما نمی‌دانستیم که باید به این مسئله هم توجه کنیم.» خب، پس بهتر است بدانید که داشتن رابطه‌ی جنسی مداوم، نیازمند کوشش برای حفظ آن است.
۳- فکر می‌کنید رابطه‌ی جنسی شما در طول سال‌ها چه تغییراتی می‌کند؟
در طول زندگی اتفاقات زیادی را تجربه می‌کنید. اتفاقاتی مثل بچه‌دار شدن، خانه عوض کردن، از دست دادن معشوق و یائسگی. همه‌ی این‌ها بر وضعیت جنسی شما تأثیر می‌گذارد اما باید بدانید که چطور می‌توانید وضعیت جنسی زندگی‌تان را در مقابل این اتفاقات حفظ کنید.
۴- تا چقدر می‌توانیم شادابی و طراوت خود را حفظ کنیم؟
سال‌هاست که با هم رابطه‌ی جنسی دارید و اگر همیشه به یک شکل آن را انجام دهید مسلما برایتان خسته‌کننده و یکنواخت می‌شود. بهتر است درباره‌ی کارهایی که دوست دارید با هم انجام دهید حرف بزنید، و این‌که چه فانتزی‌های جنسی و علایقی را می‌پسندید که داشته باشید.
۵- وقتی درباره‌ی رابطه‌ی جنسی با هم جر و بحث می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟
داشتن یک برنامه می‌تواند چنین جروبحث‌هایی را قابل مدیریت کند. آیا راهکارهایی ارتباطی‌ را سراغ دارید که بدانید برای رابطه‌تان مفید است؟
(منبع: webmd)

خبر مرتبط:
معجزه محبت پس از رابطه جنسی زوج

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ