خواص دارویی شگفت‌انگیز میوه‌‌ گل رز

maryam01
تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میوه‌‌ گل رز دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میوه‌‌ گل رز دارای مزایای بسیاری برای سلامتی است. دانشمندان دریافته‌اند که عصاره‌ی میوه‌‌ گل رز باعث کاهش رشد و حرکت سلول‌های سه‌تایی سرطان سینه خصوصا در زنان جوان می‌شود.
آنها به این نتیجه رسیده‌اند که عصاره‌ی میوه‌‌ گل رز دارای فلاوونید‌ و پلی‌فنول است که هر دو قابلیت این را دارند که از رشد و حرکت سلول‌های سرطانی پیشگیری کنند. در واقع بعد از آنکه دانشمندان غلظت‌های مختلفی از این عصاره را آزمایش کردند دریافتند که هرچه مصرف آن با غلظت بالاتر بیشتر باشد، سرطان سینه تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد. می‌توان آن را به صورت روزانه و یا خام، مخلوط یا پخته مصرف کرد و یا شب قبل در آب بگذارید تا خیس بخورد و روز بعد حدود نیم ساعت در آب بجوشانید و بعد میل کنید.

خبرنامه دکتر مورای را پنجشنبه‌ها رایگان دریافت کنید

در حالی‌که لازم است تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود، متخصصان می‌گویند که میوه‌‌ گل رز برای سلامتی و تندرستی بسیار مفید است چرا که مقادیر بالایی ویتامین C دارد و از آن‌جا که میزان ویتامین A آن هم بالاست می‌تواند به افزایش سیستم ایمنی بدن کمک کند و به عنوان ماده‌ای ادرارآور یا ملیّن به کاهش یبوست بینجامد. روغن دانه‌های گل رز هم می‌تواند باعث بهتر شدن جوش روی پوست شده و ظاهر آن را ترمیم کند.
(منبع: yahoo)

خبر مرتبط:
آیا گیاه درمانی بهترین گزینه است؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ