چه چیزی حجم اسپرم شما را تهدید می‌کند؟

mojtaba
می‌دانید که میوه‌ها و سبزیجات در هر وعده‌ی غذایی بسیار مهم و اساسی هستند. اما این وسط ممکن است خطرهایی هم شما را اذیت کند.

می‌دانید که میوه‌ها و سبزیجات در هر وعده‌ی غذایی بسیار مهم و اساسی هستند. اما این وسط ممکن است خطرهایی هم شما را اذیت کند. تقصیر گردن آفت‌کش‌هاست. افرادی که غذاهایی می‌خوردند که آفت‌کش‌های بیشتری در آن استفاده شده تعداد اسپرم‌هایشان به نسبت بقیه کمتر است.
محققان طی تحقیقی روی نمونه‌ی اسپرم ۱۵۵ مرد ۱۸ تا ۵۵ ساله آزمایشاتی انجام دادند. هم‌چنین مشخص کردند که شرکت‌کنندگان باید چه غذایی بخورند، در واقع غذاها را به سه گروه «آفت‌کش بالا»‌، «آفت‌کش متوسط» و «آفت‌کش کم» دسته‌بندی کردند.
مردانی که کمترین مقدار از سبزیجات و میوه‌هایی را خوردند که پر از آفت‌کش بود، میزان متوسط اسپرم‌هایشان در هر انزال ۱۷۱ میلیون عدد، در حالی‌که مردانی که مقدار زیادی میوه‌ها و سبزیجات پر از آفت‌کش خوردند، این میزان ۸۶ میلیون عدد بود. البته باید در نظر داشت که این عددها را نمی‌توان به یک جمعیت کلان تعمیم داد.
مساله‌ی دیگر این است که بدانید سالادها‌، بسیار مغذی هستند. اما بهتر است که به خاطر آفت‌کش‌های به کار رفته مصرف آن را کم کنید. در عین حال مردان باید مراقب این مسئله باشند، زنان هم به همان اندازه باید آن را رعایت کنند. تحقیقات زیادی ثابت کرده که آفت‌کش‌ها می‌توانند روی سلامت زنان هم تأثیر بگذارند، خصوصا در مسئله‌ی سرطان سینه و یا تخمک‌گذاری. علت این‌که آفت‌کش‌ها خطرناک‌اند این است که آنها فعالیت هورمون‌های درون‌ریز را مختل می‌کنند. درواقع این عمل می‌تواند ژن‌های سازنده‌ی تومور را تحریک کند، و به همین علت تحقیقات ثابت کرده که از عوامل بروز سرطان سینه‌اند. از طرفی باید گفت آنها ژن‌هایی را فعال می‌کنند که مانع از تولید اسپرم شده و بر روی تولید سلول اسپرم تأثیر می‌گذارند.
(منبع: yahoo)

خبر مرتبط:
غلظت اسپرم باید چقدر باشد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ