راز تمرینات ورزشی بروس لی فاش شد

mojtaba
شانون لی، دختر بروس لی، اسطوره ورزش‌های رزمی توانست برنامه‌ی تمرینات او را پیدا کند. او این برنامه‌ها را در بخشی از اموال و دارایی پدرش یافت.

شانون لی، دختر بروس لی، اسطوره ورزش‌های رزمی توانست برنامه‌ی تمرینات او را پیدا کند. او این برنامه‌ها را در بخشی از اموال و دارایی پدرش یافت. رازهایی که درباره‌ی تمرینات بروس لی است شامل یادداشت‌های او درباره‌ی قدرت، چالاکی، هماهنگی، انعطاف‌پذیری و حتی استراحت است. وقتی صحبت به تمرین کردن می‌رسد او با نگاهی فلسفی این مسئله را توضیح می‌دهد:
نگذارید اهداف‌تان خیلی سطحی باشند. عمیقاً درباره‌ی انگیزه‌هایتان فکر کنید، و طوری در جستجوی آن‌ها باشید تا عملکردتان را افزایش دهد. آن‌چه را که سودمند است بپذیرید و آن‌چه را که بی‌فایده است فراموش کنید و آن‌چه را که ضرورتاً از آن خودتان است به کارتان اضافه و در تمرینات‌تان استفاده کنید.
تمرینات گردشی بروس لی
دوره‌های آموزشی بروس لی مبنای قدرت او بود. در واقع این تمرینات ستون اصلی مقاومت او، یا به گفته‌ی خودش «قدرت» بود. بخشی از این تمرینات عبارت است از:
وزنه زدن جهشی     ۲ ست     ۱۲-۸ بار
هالتر جلوبازو        ۲ ست     ۱۲-۸ بار
پرس پشت گردن     ۲ ست     ۱۲-۸ بار
بالا بردن باند        ۲ ست      ۱۲-۸ بار
اسکات با هالتر      ۲ ست      ۱۲-۸ بار
پرس سینه           ۲ ست       ۱۲-۸ بار
پلاور با هالتر       ۲ ست       ۱۲-۸ بار
(بعد از انجام هر ست به تمرین بعدی بروید. بین هر کدام یک دقیقه استراحت کنید. بعد دوباره برنامه را تکرار کنید.)


بروس لی قبل از آن‌که معروف شود یک سری حرکات گردشی را به طور پیشرفته انجام می‌داد. او به این نتیجه رسیده بود که ورزیده کردن تمام ماهیچه‌ها راهکار متعادل‌تری است. او به جای آن‌که به ورزیده کردن یک بخش خاص از ماهیچه‌هایش بپردازد، سعی کرد تا روی تمام ماهیچه‌های بدنش کار کند. علت این مسئله تمرکز او روی قدرت و چالاکی بود، و اصلا به افزایش حجم فکر نمی‌کرد. با انجام تمرینات متفاوت برای اعضای مختلف بدن، جریان خون بسیار سریع‌تر می‌شود.

(منبع: celebhealth)

برنامه تمرینی لیونل مسی: از کلاغ پر تا طناب بازی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ