درمان‌ خانگی تیرگی زیربغل با پوست پرتقال

mojtaba
تیرگی زیربغل برای بسیاری از افراد، پدیده‌ای ناخوشایند است. هرچند برخی برندها با تبلیغ محصولات بوبر خود وعده‌ی از بین بردن آن را می‌دهند، اما به واقع این محصولات هیچ عملی انجام نمی‌دهد.

تیرگی زیربغل برای بسیاری از افراد، پدیده‌ای ناخوشایند است. هرچند برخی برندها با تبلیغ محصولات بوبر خود وعده‌ی از بین بردن آن را می‌دهند، اما به واقع این محصولات هیچ عملی انجام نمی‌دهد. زمانی افراد متوجه تیرگی زیربغل خود می‌شوند که مایو یا رکابی می‌پوشند. تجمع سلول‌های مرده، تعرق بیش از حد، کرم‌های از بین‌برنده‌ی مو، اصلاح، استفاده از داروهای الکلی ضدتعرق دلایل تیرگی زیر بغل هستند. اما ببینیم چه دکتر مایکل مورای، متخصص درمان خانگی برای برطرف کردن آن چه پیشنهادهایی دارد.
سرکه
سرکه را با آرد برنج قاطی کرده تا حالت خمیری پیدا کند. بعد از آن‌که دوش گرفتید آن را روی مناطق تیره‌ی زیربغل‌تان بمالید. بگذارید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی آن بماند و بعد آن را بشویید. این محلول علاوه بر روشن کردن رنگ پوست، به کشتن باکتری‌ها و جرم‌ها نیز کمک می‌کند.


آرد نخود
این هم یکی دیگر از موادی است که به برطرف شدن این مشکل کمک می‌کند. این ماده‌ی سفید‌کننده‌ی خانگی را می‌توان با استفاده از آرد نخود و پودر زردچوبه، لیمو و ماست درست کرد. همه‌ی این مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر به دست آورید و بعد آن را روی جاهای تیره زیربغل‌تان بمالید.

دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی»
جوش شیرین
شستن مرتب زیر بغل باعث روشن شدن رنگ پوست می شود. می‌توانید برای شستشو از مخلوط آب و جوش شیرین استفاده کنید. استفاده از این محلول باعث از بین رفتن سلول‌های مرده‌ی زیربغل می‌شود.

پ

پوست پرتقال
آن‌طور که در کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» آمده، پوست پرتقال برای براق کردن پوست بسیار مفید است. بگذارید چند ساعت در روز پوست پرتقال در آفتاب بماند تا حسابی خشک شود. بعد پوست خشک‌شده را پودر کرده و آن را در ظرفی بریزید. هنگام استفاده از آن، شیر و آبجوش را به آن اضافه کرده تا خمیری شود. سپس آن را به جاهای تیره زیربغل مالید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند. بعد می‌توانید آن را بشویید.

سلام برای درمان سیاهی زیر بغل و کشاله ران راه مناسب چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ