بهترین حرکت‌ها برای داشتن شانه‌های قوی و ورزیده

maryam01
این روزها زندگی فشار زیادی به شانه‌های شما وارد می‌کند- ساعت‌های متمادی نشستن پشت میز، به جلو خم شدن برای پاسخ دادن به سوالات مختلف، خم کردن سر در داخل کمدها. بنابراین اگر در حین فعالیت‌های خود، از شانه‌هایتان به درستی استفاده نمی‌کنید، باید بدانید که آسیب زیادی به آنها وارد می‌کنید.

این روزها زندگی فشار زیادی به شانه‌های شما وارد می‌کند- ساعت‌های متمادی نشستن پشت میز، به جلو خم شدن برای پاسخ دادن به سوالات مختلف، خم کردن سر در داخل کمدها. بنابراین اگر در حین فعالیت‌های خود، از شانه‌هایتان به درستی استفاده نمی‌کنید، باید بدانید که آسیب زیادی به آنها وارد می‌کنید. در این‌جا به چند تمرین برای تقویت اندازه و مقاومت عضله‌های شانه اشاره می‌کنیم.
حرکت سیم‌کش پشت گردن
این حرکت باعث تقویت ماهیچه‌های کوچک پشت‌تان به نام ماهیچه‌های دالی می‌شود. آنها باعث تقویت وضعیت ایستایی شما شده و فشار نشیمن‌گاه را کمتر می‌کند.
برای انجام آن باید به جلو خم شوید، دست‌ها به پایین (با دمبل‌ها) و بعد دمبل‌ها را به بالا و اطراف ببرید و دوباره به حالت اول برگردید.
حرکت نشر TRX
تأثیرات آن مثل حرکت قبل بوده با این فرق که عضلاتی را که بالاتر از ماهیچه‌های دالی قرار دارند تقویت می‌کند.
برای انجام آن ماهیچه‌های پشت بین شانه‌هایتان را منقبض کرده و بازوهایتان را به اطراف باز کنید در حالی که بدنتان را به سمت بالا حرکت می‌دهید.
باز کردن بند از هم
این بهترین حرکت برای کسانی است که ساعت‌ها پشت میز می‌نشینند. این تمرین باعث تقویت عضلات پشت شانه و عضلات لوزی شکل می‌شود، این عضلات، همان عضلاتی هستند که در اثر ساعت‌ها پشت میز نشستن خسته می‌شوند.

مجله تغذیه الودکتر را یکشنبه‌ها رایگان دریافت کنید

برای انجام آن وقتی شانه‌هایتان را به هم نزدیک و منقبض یا جمع می‌کنید، سعی کنید دو سر طناب را تا حد امکان بکشید.
اسکات بالای سر
این حرکت در کنار این‌که وضعیت ایستایی شما را تقویت می کند، باعث می‌شود که وسایل را به راحتی بالای سر ببرید.
برای انجام آن سینه‌تان را بالا گرفته و بی‌آنکه حالتان را تغییر دهید اسکات را بالای سر برده و دوباره به وضعیت اول برگردید.
بارفیکس
این حرکت باعث ورزیده شدن تمام ماهیچه‌های شانه می‌شود. برای انجام آن، میله‌ی بارفیکس را بگیرید و خود را به بالا بکشید تا سینه‌تان به میله‌اش بخورد، بعد آرام بیایید پایین تا دست‌تان کاملاً صاف شود.
فشار بالای سر ایستاده با یک دست
این حرکت باعث تقویت عضله‌های شکمی می‌شود. برای انجام آن عضله‌های شکم‌تان را سفت کنید و با یک دست دمبل را به بالای سر به بالا فشار دهید و بعد به آرامی به  پشت سر ببرید.
(منبع: yahoo)

شما هم می‌توانید ماساژ درمانی کنید

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ