با فوائد سرکه برای زیبایی آشنا شوید

mojtaba
برخلاف باور عامه، سرکه - منظور سرکه‌ آب سیب است- تاثیری روی کاهش وزن ندارد. اما روی زیبایی شما تاثیرات زیادی دارد. این تاثیرات را با هم مرور می‌کنیم.

برخلاف باور عامه، سرکه – منظور سرکه‌ آب سیب است- تاثیری روی کاهش وزن ندارد. اما روی زیبایی شما تاثیرات زیادی دارد. این تاثیرات را با هم مرور می‌کنیم:
۱- نرم‌کننده‌ی پوست
حدود ۳۰۰ گرم سرکه را در وان آب گرم بریزید و بگذارید تا ۱۵ دقیقه در آن حل شود. این محلول باعث هم‌سطح نگه داشتن PH لایه‌ی پوشاننده و اسیدی پوست و میزان PH سرکه‌ی آب سیب می‌شود.
۲- تمیزکننده‌ی صورت
یک قاشق سرکه آب سیب را با دو فنجان آب قاطی کنید. با یک پنبه آن را روی صورت و بخش‌های سفت پوست‌تان بمالید.
۳- محلول مو
دو قاشق سرکه‌ آب سیب را با یک فنجان آب قاطی کرده و بعد از شستن موهایتان به آن بمالید. ماده‌ اسیدی موجود در سرکه‌ آب سیب به از بین رفتن مواد باقی مانده روی مو و براق شدن آن کمک می‌کند.

مجله زیبایی و آرایشی الودکتر را سه‌شنبه‌ها رایگان دریافت کنید
۴- تسکین آفتاب‌سوختگی
یک‌دوم فنجان سرکه‌ آب سیب را با چهار فنجان آب مخلوط کنید. یک حوله‌ی کوچک را به آن آغشته کرده و روی بخشی از پوست که دچار آفتاب‌سوختگی شده بمالید. این محلول به متعادل شدن PH پوست کمک می‌کند.
۵- درمان جوش‌های اصلاح
پنبه‌ای را به سرکه‌ آب سیب غلیظ آغشته کرده و روی جوش‌ها بمالید. برای جوش‌های بدتر، اول کمی عسل روی آن بمالید و بعد از پنج دقیقه و شستشوی آن سرکه را بمالید.
۶- درمان شوره
محلولی از مقدار مساوی سرکه‌ آب سیب و آب درست کنید. قبل از شامپو زدن آن را روی پوست سر خود بمالید. این محلول دارای خاصیت ضدباکتریایی بوده و شوره را از بین می‌برد.
۷- درمان‌کننده کبودی
پنبه‌ای را با سرکه‌ آب سیب غلیظ آغشته کنید و روی جای کبودی بمالید و با باند ببندید.
۸- درمان نیش حشرات
پنبه‌ای را به سرکه آب سیب غلیظ آغشته کرده و روی محل نیش بمالید. اسید موجود در سرکه باعث خنثی شدن اثر خارش و کاهش تورم نیش یا گزیدگی می‌شود.
۹- از بین برنده‌ی بوی پا
یک فنجان سرکه‌ آب سیب را با چهار فنجان آب قاطی کرده و پاهایتان را حدود ۱۵ دقیقه در آن بگذارید.
(منبع: beautymag)

درمان خانگی برای آکنه با سرکه سیب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ