علت اشتهای بسیار زیادتان چیست؟

maryam01
در پس میل شدید غذایی شما و اتفاقاتی که در شکم‌تان- و نیز مغزتان- رخ می‌دهد یک توضیح علمی وجود دارد.

در پس میل شدید غذایی شما و اتفاقاتی که در شکم‌تان- و نیز مغزتان- رخ می‌دهد یک توضیح علمی وجود دارد. تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که این مسئله می‌تواند به خاطر وجود یک باکتری در شکم‌تان باشد که کنترل خوراک، سیستم هاضمه و حتی خلق و خویتان را عوض کرده و برهم می‌زند.
در واقع این عدم تعادل در بین میلیون‌ها باکتری موجود در شکم‌تان باعث تولید سمومی می‌شود که شما را بیشتر بدخلق و زودخشم می‌کند، و زودخشمی، ریشه‌ی بدغذایی یا هاضمه‌ی نادرست است (مثل خوردن کیک شکلاتی)
این باکتری‌های مشابه می‌توانند تغییراتی در گیرنده‌های مزه‌ی ما ایجاد کنند که باعث می‌شود غذاهای خاصی برای ما خوشمزه‌تر از سایر غذاها به نظر بیایند. تحقیقات نشان می‌دهد که این باکتری‌ها می‌توانند عصب واگوس را گول بزنند. عصب واگوس دهمین زوج اعصاب مغزی از ۱۲ جفت عصب مغز است که در بلعیدن غذا، صحبت کردن، فعالیت‌های پاراسمپاتیک و هاضمه نقش دارد.

مجله تغذیه الودکتر را یکشنبه‌ها رایگان دریافت کنید

اما شما می‌توانید با این میل شدید مبارزه کنید: آنها قابل کنترل هستند. سلاح مرموز شما این است: باکتری خوب، مثل پروبیوتیک‌ها و پریبیوتیک‌ها. درحالی‌که پروبیوتیک‌ها باکتری‌های زنده‌ای هستند که به طور طبیعی در غذاهایی مانند ماست یافت می‌شوند، پریبیوتیک‌ها، که در غذاهایی مانند غلات کامل و برخی میوه‌ها و گیاهان یافت می‌شوند، جزو غذاهای غیرقابل هضم هستند.
مصرف این نوع پریبیوتیک‌ها و پروبیوتیک‌ها به طور روزانه باعث افزایش تنوع باکتری‌های موجود در شکم شده که نه تنها به کاهش منفی میل شدید غذایی کمک می‌کند، بلکه باعث ارتقاء سیستم ایمنی بدن، سلامت روانی و سیستم هاضمه می‌شود.
(منبع: yahoo)

مقاومت در برابر اشتهای زیاد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ