راز طول عمر پیرترین انسان روی زمین+عکس

mojtaba
گرترود ویور، پیرترین انسان جهان که در آرکانزاس زندگی می‌کرد هفته‌ی گذشته در سن ۱۱۶ سالگی درگذشت.

گرترود ویور، پیرترین انسان جهان که در آرکانزاس زندگی می‌کرد هفته‌ی گذشته در سن ۱۱۶ سالگی درگذشت.
ویور با زنی که اکنون عنوان پیرترین انسان جهان را دراختیار دارد، یک نقطه‌ی مشترک داشت: هردوی آن‌ها راز طول عمر خود را مهربانی و ورزش عنوان کرده‌اند.
ویور تنها پنج روز صاحب عنوان پیرترین انسان بود پنج روز قبل از مرگ خانم ویور، میسائو اوکارا از ژاپن که این عنوان را دراختیار داشت، درگذشت. اما ظاهرا این عنوان برای ویور شگون نداشت.
گرترود ویور چهارم جولای ۱۸۹۸ به دنیا آمده بود و هفته‌ی گذشته به دلیل ابتلا به بیماری ذات‌الریه درگذشت به گزارش یو اس ای تودی حالا عنوان پیرترین انسان جهان از آن جرالین تالی از میشیگان است و پس از او سوزانا موشت جونز اهل نیویورک و اما مورانوی ایتالیایی است که همگی ۱۱۵ سال سن دارند.


گرترود ویور در سال ۲۰۱۴ به مجله‌ی تایم گفت که راز طول عمر او مهربانی است: «با مردم درست رفتار کنید و با دیگران همان‌قدر مهربان باشید که انتظار دارید در حق شما مهربانی کنند. تولی نیز در گفت و گو با یو اس ای تودی گفت که مهربانی و ورزش رمز طول عمر است.
اما اوکاوا که تا هفته‌ی پیش پیرترین انسان روی زمین بود، توصیه متفاوتی داشت؛ او راز طول عمر خود را «خوردن غذاهای خوشمزه» دانست.
محققان فاکتورهای مختلفی برای طول عمر مشخص کرده‌اند، از جمله داشتن ژن خوب، گیاهخواری، خوردن فیبر زیاد و ننشستن مداوم و پیاده‌روی.
(منبع: گاردین)

راز طول عمر چینی‌ها در چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ