مادر ۶۵ ساله، چهارقلو می‌زاید+عکس

mojtaba
یک زن ۶۵ ساله پیرترین زنی است که چهار جنین در شکم دارد.

یک زن ۶۵ ساله پیرترین زنی است که چهار جنین در شکم دارد.
آنگرت رانیک که در برلین زندگی می‌کند در حال حاضر ۱۳ فرزند دارد و قرار است برنامه‌ای مستند درباره‌ی او از تلویزیون پخش شود.
حالا او با استفاده از اسپرم و تخمک‌های اهدایی و به شیوه‌ی لقاح مصنوعی باردار شده است.
خانم رانیک که بیست و یکمین هفته‌ بارداری‌اش را می‌گذراند گفت وقتی با عکسبرداری فراصوتی مشخص شد که چهارقلو در شکم دارد، شوکه شد.
یک پزشک متخصص زنان از همان ابتدا به او گفت که امکان «سقط جنین انتخابی» وجود دارد که با استفاده از آن یکی یا چند جنین سقط می‌شود. اما او این پیشنهاد را نپذیرفت.
این معلم زبان‌های انگلیسی و روسی که قرار است امسال بازنشسته شود گفت که تصمیم گرفته بچه‌هایش را نگه دارد چون کاملا در سلامت است و می‌تواند مواظب‌شان باشد. او گفت: «فکر نمی‌کنم هیچ مشکلی داشته باشیم.»


نام خانم رانیک قبلا وقتی در سن ۵۵ سالگی دخترش لیلا را به دنیا آورده بود، در سرخط خبرهای رسانه‌های آلمانی جای گرفت.
بهترین سن برای بارداری معمولا ۲۵ و ۲۶ سالگی است. در این سن اکثریت عوارض بارداری کاهش پیدا می‌کند و معمولا بارداری به صورت طبیعی ادامه پیدا می‌کند. احتمال دیابت، فشارخون و کاهش رشد جنین بسیار کم است و بارداری‌ها در این سن معمولا بدون خطر است، در ضمن احتمال ناهنجاری‌های جنینی که بیشتر به علت سه تایی شدن کروموزوم‌های ۱۳، ۱۸ و ۲۱ اتفاق می‌افتد، بسیار کم است. تمام تخمک‌های یک خانم در زمان تولد تولید و ذخیره می‌شوند و تا ۵۰ سالگی هر ماه یکی از آنها آزاد شده و باعث تخمک‌گذاری و عادات ماهانه می‌شود. حال هرقدر سن باروری پایین‌تر باشد (البته نه زیر ۱۸ سال) به خصوص در ۲۵ تا ۲۶ سالگی کیفیت تخمک‌هایی که بارور می‌شوند، بسیار بهتر است و معمولا بارداری‌ها راحت‌تر و بدون مشکل می‌گذرند. علاوه براین در این سن معمولا سلامت خانم‌ها بیشتر است و به اندازه کافی از شعور اجتماعی و دانش لازم برای مادر شدن هم برخوردار شده‌اند.
(منبع: دیلی میل)

چه خطراتی زن بارداری که بیش از ۳۵ سال دارد تهدید خواهد کرد‌؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ