امید بیشتر به درمان افسردگی بدون دارو

maryam01
به نظر شما درمان طبیعی برای افسردگی وجود دارد؟

به نظر شما درمان طبیعی برای افسردگی وجود دارد؟
محققان دانشکده‌ی پزشکی پرلمن دانشگاه پنسیلوانیا می‌گویند که گیاهی به نام ریشه طلایی(Rhodiola Rosea)  معروف است، می‌تواند داروی موثری برای افرادی باشد که از اختلال افسردگی ماژور یا اساسی (MDD) بسیار خفیف تا میزان متوسط رنج می‌برند.
تحقیقات نشان می‌دهد که MDD دلیل اصلی ناتوانی جسمی در ایالات متحده در بین افراد ۱۵ تا ۴۴ ساله است و تقریبا ۱۴.۸ میلیون نفر از افراد بزرگسال و ۶.۷ درصد از جمعیت ۱۸ سال به بالا به این بیماری دچارند.
گیاه ریشه طلایی در مناطق بسیار سرد و بادخیز رشد می‌کند، یعنی از مناطق شمالی سیبری، کانادا و اسکاندیناوی گرفته تا چمن‌زاران کوهستان‌های مرتفع در شمال آمریکا و اروپا و صخره‌های دریایی ایرلند؛ تحقیقات نشان داده که دارای خواص ضدافسردگی است.
طی آزمایشی‌، ۵۷ بزرگسال انجام شد که هر کدام دارای علائم افسردگی بودند، به دو گروه تقسیم شده و به یک گروه عصاره گیاه ریشه طلایی و به گروه دیگر قرص سرترالین داده شد. نتایج نشان می‌دهد که افرادی که ریشه طلایی مصرف کردند تا ۱.۴ برابر کمتر از کسانی که دارونما استفاده کرده بودند احتمال بهبودی داشتند، در حالی‌که افرادی که سرترالین خوردند، احتمال عدم بهبودی‌شان ۱.۹ برابر بیشتر بود. از طرفی افرادی که باید بنا به تجویز پزشک دارو مصرف کنند تا دو برابر نسبت به افرادی که گیاهان دارویی مصرف می‌کردند عوارضی مانند تهوع و اختلال جنسی داشتند.
این یافته‌ها نشان می‌دهد درمان با گیاهان دارویی این قابلیت را دارد تا برای بیمارانی که افسردگی دارند و نمی‌توانند داروهای ضدافسردگی عادی را به خاطر عوارضش مصرف کنند بسیار مؤثر باشد.
(منبع: yahoo)

درمان افسردگی به روش‌های مختلف‌+‌پاسخ پزشک الو دکتر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ