داروی مثل ویاگرا برای افزایش میل جنسی زنان وجود دارد؟

mojtaba
آمارها نشان می‌دهد که ویاگرا داروی بسیار موفقی بوده است و اکنون حدود ۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا آن را استفاده می‌کنند.

آمارها نشان می‌دهد که ویاگرا داروی بسیار موفقی بوده است و اکنون حدود ۲۰ میلیون نفر در سراسر دنیا آن را استفاده می‌کنند. اما زنان ممکن است این سؤال را بپرسند که : چرا راه حل سریع و موقت دیگری وجود ندارد؟
این مسئله به خاطر عدم تلاش کمپانی‌های دارویی نیست. حتی قبل از ویاگرا هم تحقیقاتی برای افزایش وضعیت جنسی زنان انجام شده بود.
آخرین ناامیدی در این زمینه، داروی فلیبانسرین است، رقیبی که گفته می‌شود نخستین دارویی است که میل جنسی را در زنان افزایش می‌دهد. اما بخش مشاوره‌ی سازمان دارو و غذا اخیرا طی یک بازبینی اعلام کرده که این دارو هیچ گواهی ثبت‌شده‌ای ندارد. افزایش متعادل رضایت جنسی زنان نمی‌تواند از عوارض جانبی این دارو مهم‌تر باشد، عوارضی شامل خستگی مفرط و افسردگی.
برخی از زنان دارای اختلال جنسی هستند. این مشکل ناشی از کمبود خواسته‌های جنسی است نه قابلیت انجام رابطه‌ی جنسی، که می‌تواند شبیه اختلال جنسی مردان باشد. در واقع برخی متخصصان  به استفاده از روش‌های پزشکی که به تدریج باعث برطرف کردن عدم توانایی جنسی زنان می‌شود مخالفت کرده و معتقدند که این قابلیت وجود دارد که بتوان چندین و چندبار این مسئله‌ی اختلال کمی فعالیت میل جنسی (HSDD) را در زنان تشخیص داد، مشکلی که مشخصه‌ی آن میل جنسی کم بوده و به افسردگی می‌انجامد.
 اگرچه بسیاری از متخصصان معتقدند برخی زنان می‌توانند با مصرف قرص این اختلال جنسی را برطرف کنند، اما آنها مطمئن نیستند که چند درصد زنان در این دسته قرار دارند.
(منبع: webmd)

هزینه نیم میلیون دلاری پنتاگون برای ویاگرا‌!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ