چگونه بفهمیم که امیدی به رابطه‌مان نیست و داریم وقت تلف می‌کنیم؟

maryam01
رابطه‌٬ موضوع بسیار مهمی است، اما اگر می‌بینید که رابطه‌ای اصلا چیزی برایتان ندارد بهتر است دیگر ادامه ندهید.

رابطه، موضوع بسیار مهمی است، اما اگر می‌بینید که رابطه‌ای اصلا چیزی برایتان ندارد بهتر است دیگر ادامه ندهید. زمانی که رابطه را به طور جدی آغاز می‌کنید و سعی می‌کنید به چیزهایی که می‌تواند باشد و نباشد فکر می کنید، می‌توانید مسائلی را بیابید که انکارشان دشوار است. در این‌جا به پنج دلیل آشکار اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد فرد اشتباهی را به عنوان شریک انتخاب کرده‌اید.
احساس می‌کنید یک جای کار می‌لنگد
این یکی از پیچیده‌ترین نشانه‌هاست. در واقع خطری است که نمی‌توانید انکارش کنید. می‌توانید بگذارید زمان حل‌اش کند چرا که ممکن است بترسید که مبادا وقتی تمام تلاش‌ و انرژی‌تان را برای رابطه می‌گذارید، بعد از گذشت ماه‌ها  نتوانید باز این احساس را در درون تان هضم کنید.
شریک‌تان دست از گذشته برنمی‌دارد
اکثر ما از اشتباهات گذشته‌ و روابط شکست‌خورده‌مان رنجوریم و آخرین چیز این است که به کسی می‌رسیم که نمی‌گذارد آن‌ها را فراموش کنیم. یک رابطه‌ی مخدوش، نه تنها به ما آسیب می‌زند، بلکه خطراتی جدی به همراه دارد.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

برای دوام رابطه، باید بهانه بیاورید
می‌دانید که در رابطه‌‌ی اشتباهی هستید، اما همیشه بهانه می‌آورید تا مشکلات را به تعویق بیندازید. بعد یک روز به خود می‌آیید و می‌بینید که تمام روزها، ماه‌ها و سال‌ها را با کسی تلف کردید که اصلاً علاقه‌ای به او نداشتید. نمی‌توانید زمان را به عقب بازگردانید، اما می‌توانید دست از بهانه آوردن بردارید و برای خود دست‌آویز درست نکنید.
از خودتان می‌پرسید وقتی نیستید شریک‌تان چه کار می کند
بعد از تلاش و تحمل سختی زیاد برای ایجاد اعتماد، فرقی نمی‌کند این تلاش در ارتباط با وفاداری طرف مقابل بوده یا مثلا درباره‌ی این‌ بوده که تمام حقایق را به شما بگوید، اما بهتر است بدانید انجام این کارها اصلاً اسمش رابطه نیست.
نمی‌توانید آینده‌ای را با هم متصور شوید
وقتی شروع می‌کنید به برنامه‌ریزی درباره‌ی آینده و می‌گویید: «اگر تا فلان سال با هم بودیم…» باید به دنبال راه خروج هم باشید. یک‌جایی ممکن است متوجه بشوید که چقدر شما دو نفر با هم ناسازگار و متناقض هستید، و بنا به یک‌سری دلایل، برای حفظ رابطه مدام با هم جنگیده‌اید.
(منبع: healthcare)

عوامل تأثیرگذار در افسردگی بعد از طلاق

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ