رازهای زندگی زوج‌های خوشحال

maryam01
همه‌ی ما خواهان رابطه‌ی عاشقانه و سرشار از موفقیت هستیم، اما اغلب نمی‌دانیم که چگونه باید به آن برسیم. تحقیقات نشان می‌دهد که راهکارهایی می‌تواند شانس دوام رابطه و عشق را بالا ببرد.

همه‌ی ما خواهان رابطه‌ی عاشقانه و سرشار از موفقیت هستیم، اما اغلب نمی‌دانیم که چگونه باید به آن برسیم. تحقیقات نشان می‌دهد که راهکارهایی می‌تواند شانس دوام رابطه و عشق را بالا ببرد. ببینیم یافته‌های محققان در این زمینه چه بوده است:
۱- با فکر باز به شریک‌تان گوش دهید
زوج‌های غمگین به حرف هم گوش نمی‌دهند. به مرور زمان درگیر چرخه‌‌‌های منفی ارتباطی می‌شوند، مثل انتقاد کردن در برابر دفاع کردن، محکوم کردن در برابر عقب‌نشینی، و یا حمله و ضدحمله. اما زوج‌های شاد و خوشبخت وقت بیشتری برای هم می‌گذارند و بیشتر به هم گوش داده و به نیازهای هم توجه می‌کنند.
۲- تلاش برای ایجاد صمیمیت و نزدیکی
زوج‌های غمگین شبیه دو هم‌خانه به نظر می‌آیند. یک خلاء احساسی بین آن‌ها وجود دارد و رابطه‌‌شان بر محور چیزهای پیش‌پا افتاده‌ای مثل بزرگ کردن بچه‌ها می‌چرخد. زوج‌های خوشحال، نزدیکی احساسی و جسمی برایشان در اولویت است، و سعی می‌کنند نیروی تازه و مثبتی به رابطه تزریق کنند.

خبرنامه‌های رایگان الودکتر را روزانه دریافت کنید

۳- حل و فصل دعوا
زوج‌های غمگین اصلا به دنبال حل و فصل دعوا نیستند. در واقع جر و بحث‌شان به خصومت و یا سکوت چندروزه می‌کشد. زوج‌های شاد بعد از جر و بحث سعی می‌کنند حتی اگر مسئله به طور کامل حل نشده باشد باز با هم ارتباط برقرار کنند.
۴- رفتار و عملکرد مؤدبانه
زوج‌های غمگین معمولا در برخورد با هم اصلا ادب و احترام و حساسیتی از خود نشان نمی‌دهند. اما زوج‌های خوشحال حتی در چیزهای کوچک با احترام و شور و حرارت با هم برخورد کرده و سعی می‌کنند به هم کمک کنند.
۵- احساس مشارکت
طرفین یک رابطه‌ی غمگین نمی‌توانند تشخیص دهند که تصمیمات شان چقدر بر طرف مقابل شان تأثیر می‌گذارد در عوض زوج‌های خوشحال درست مثل دو شریک برخورد می‌کنند. آنها رابطه و خانواده را در اولویت قرار می‌دهند حتی اگر به قیمت نادیده گرفتن یک‌سری لذت‌های شخصی باشد.
(منبع: health)

کلید سعادت در زندگی مشترک چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ