درمان‌ خانگی درد آرنج با چای زنجبیل

mojtaba
التهاب بازو نزدیک آرنج را که منجر به درد آرنج می‌شود به نام آرنج تنیس‌بازان می‌شناسند، که یک نوع التهاب تاندونی است.

التهاب بازو نزدیک آرنج را که منجر به درد آرنج می‌شود به نام آرنج تنیس‌بازان می‌شناسند، که یک نوع التهاب تاندونی است. این درد به خاطر حرکت‌های پی در پی مچ دست و بازو رخ می‌دهد و چون بیشتر در تنیس‌بازان مشاهده می‌شود به آن آرنج تنیس‌بازان می‌گویند. اکثر افرادی را که دچار این درد می‌شوند می‌توان با تزریق کورتیزون، گرمادرمانی و فیزیوتراپی درمان کرد، بی آن‌که احتیاجی به عمل جراحی باشد. در این‌جا دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» چند درمان خانگی برای درد آرنج پیشنهاد کرده است.
استفاده از بسته‌های یخ
به محض آن‌که از ناحیه آرنج دچار آسیب شدید، باید از یخ استفاده کنید تا سریعا درد آرنج‌تان تسکین یابد. برای درست کردن آن، یخ را درون کیسه‌هایی زیپ‌دار بگذارید و بعد آن را با حوله‌ای بپیچید و روی منطقه‌ی مورد نظر گذاشته و ۳ تا ۴ دقیقه ماساژ دهید.

کتاب «دایره‌المعارف درمان خانگی» در سال ۲۰۱۲ منتشر شده است
ماساژ با برگ‌های کلم، بروکلی و سیب‌زمینی
برگ‌های کلم را حدود ۳۰ دقیقه در آب بگذارید تا خیس  بخورد. بعد آن را روی بخش دردناک آرنج گذاشته و با پارچه‌ای آن را بپیچید. سعی کنید این کار را شب انجام دهید تا هنگام خواب بسته باشد. همین کار را با استفاده از بروکلی هم می‌توانید انجام دهید. نخست آن را خرد کرده تا حدی که خمیری شود بعد روی محل درد گذاشته با حوله‌ای بپیچید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سیب‌زمینی له‌شده را هم می‌توانید به همین روش و حدود ۳۰ دقیقه روی محل درد بگذارید.
چای زنجبیل
زنجبیل سرشار از خواص ضدالتهاب است که باعث کاهش درد و التهاب می‌شود. نصف ریشه‌ی خشک‌شده‌ی زنجبیل را در یک فنجان آب جوش حدود ۲۰ دقیقه قرار داده و بعد آن را بعد از آبکش کردن، با اضافه کردن عسل شیرین کنید. سعی کنید ۳ تا ۴ بار در روز این نوشیدنی را بخورید.
تسکین با گرما
یک کیسه‌ی آب گرم یا دوش آب گرم هم می‌تواند برای تسکین درد ناحیه‌ی مورد نظر مؤثر واقع شود. سعی کنید کیسه‌ی آب گرم را هر دو ساعت روی محل مورد نظر بگذارید.

علایم آرنج تنیس‌بازان 

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ