برای درمان مشکل جنسی همسرتان، شما پیش‌قدم شوید+ توضیحات دکتر خوش روش

mojtaba
مشکلات جنسی، یکی از خطراتی است که زندگی زوج‌های جوان را تهدید می‌کند. دکتر وحید خوش روش، مدرس دانشگاه و مشاور روانشناسی سایت الودکتر در اینباره توضیحاتی دارد.

در این‌که مشکلات جنسی، مشکل اصلی بخش قابل توجهی زوج‌های جوان است، شکی نیست. این مشکلات غالباً زیر چتر مشکلات پیش پا افتاده و کم‌اهمیت پنهان می‌ماند. یعنی مردان و زنان جوان به هر دلیلی ترجیح می‌دهند نگویند به دلیل عدم رضایت جنسی از طرف مقابل دچار مشکل شوند. عوامل زیادی در بروز این مشکل روانی (پنهان کردن مشکلات جنسی) نقش دارد که برجسته‌ترین‌شان غرور مردانه و یا حجب و حیای زنانه در جامعه ماست. بعضی از مردان گمان می‌کنند اگر اعتراف کنند که دچار مشکل جنسی هستند، غرور و مردانگی‌شان مخدوش می‌شود. به همین دلیل معمولاً وجود مشکل در خود را نمی‌پذیرند. حال آنکه اگر پذیرش مشکل جنسی اندکی از غرور مرد بکاهد، ناتوانی دائمی جنسی بیشتر بر غرور خدشه وارد می‌کند. تقریبا برای همه مشکلات جنسی درمان‌هایی وجود دارد. وقتی می‌توان گره‌ای را با دست باز کرد چه نیازی که آن را به دندان بگیریم. اگر مردی غرور خود را صرفاً در نقش خود در رابطه جنسی توصیف می‌کند، باز هم می‌تواند بدون اعتراف به مشکل، شخصاً درمان را پی بگیرد.
و اما درباره خانم‌ها و حجب و حیای‌شان. خب، به دلایل اجتماعی زنان بیشتر قضاوت می‌شوند و بسیاری از آنان می‌ترسند درباره مسایل جنسی با شوهرشان حرف بزنند، مبادا که مرد سخنان امروزشان را به گذشته‌شان ربط دهد. اگر گفتن مشکل جنسی کمی از حجب و حیا می‌کاهد، مسکوت گذاشتن آن ممکن است در ادامه طرفین را به ورطه‌ای بیندازد که همه پرده حجب و حیا دریده شود.
یک پیشنهاد شاید بتواند به زوج‌های جوان کمک کند. اگر زنی احساس می‌کند همسرش دچار مشکل جنسی است، برای حفظ غرور او می‌تواند در کلام مشکل را خود به گردن بگیرد و بگوید من مشکل دارم بهتر است به روانپزشک مراجعه کنیم تا با کمک هم این مشکل مرا حل کنیم.
از طرف دیگر مرد نیز می‌تواند همین واکنش را درباره مشکل جنسی زن داشته باشد. ضمن اینکه می‌تواند خود سر صحبت را با همسرش باز کند و به او اطمینان دهد که مقصود، حل مشکل است و او را به خاطر کلامش قضاوت منفی نمی‌کند.

سکوت زوجین درباره عدم رضایت جنسی از یکدیگر، یکی از دلایل اصلی طلاق‌ها+توضیحات دکتر خوش روش

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
امیر

امیر

1394-07-09 - 17:31 پاسخ

سلام 6 ماه است که خصیه هایم کوچک میشه و همچنان در وقت مراقبت به همسرم آب وجودم زود بیرون میشه و همچنان به اوج لذت نمیرسم هم خودم هم همسرم لطفا نظر بدهد که چی کنم

admin

admin

1394-07-09 - 17:31

جهت دریافت مشاوره تلفنی از پزشکان وبسایت الو دکتر می توانید

روزهای : شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 الی 21 ازطریق تلفن ثابت با شماره تلفن  9099071353 تماس بگیرید

پزشکان وبسایت الو دکتر آماده پاسخگویی به سوالات شما میباشند .