درمان‌‌ خانگی گردن‌درد با روغن رزمری

mojtaba
گردن‌درد یکی از مشکلات رایجی است که تقریبا دو‌سوم افراد یک‌بار در زندگی‌شان آن را تجربه می‌کنند.

گردن‌درد یکی از مشکلات رایجی است که تقریبا دو‌سوم افراد یک‌بار در زندگی‌شان آن را تجربه می‌کنند. هفت نوع گرفتگی مهره وجود دارد که در اطراف طناب نخاعی رخ می‌دهد. دکتر مورای، متخصص درمان خانگی می‌گوید آرتروز، پوست، غدد لنفاوی، رگ‌ها، حنجره و غده‌ی تیروئید در ساختار گردن سهیم هستند و هر نوع آسیبی که به این نواحی وارد شود می‌تواند به گردن‌درد بینجامد. دکتر مورای، چند درمان خانگی برای گردن‌درد پیشنهاد کرده است.
ماساژ
انجام حرکات ماساژی در اطراف گردن مانع از زخمِ بافت شده و از گرفتگی عضلات جلوگیری می‌کند. سعی کنید با انجام ماساژ به شکل ملایم در روزهای اول گردن‌درد، سعی کنید بدتر نشود. ماساژ هم‌چنین باعث تسکین گرفتگی ماهیچه‌ها می‌شود.

دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره المعارف درمان خانگی»
روغن رزماری
این روغن برای درمان گردن‌درد شگفت‌انگیز است. استفاده از آن باعث گرم شدن ماهیچه‌های گردن شده و جریان خون را در آن ناحیه افزایش می‌دهد. فقط چند قطره از آن را کف دست‌تان بریزید و با کمی روغن عناب و آووکادو قاطی کرده و بعد گردن را حدود ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ماساژ دهید.


حرکات کششی
حرکات کششی باعث تسکین ماهیچه‌ها می‌شود. به سادگی می‌توانید گردن‌تان را برای چند ثانیه به طرفین خم کرده، نگه داشته و بعد به سمت دیگر ببرید. سعی کنید این حرکت را تا سه بار در روز انجام دهید چون باعث تقویت ماهیچه‌های گردن می‌شود و آن را سفت می‌کند.
استراحت
استراحت باعث تسکین گردن‌درد می‌شود، چرا که در بیشتر مواقع اضطراب باعث فشار عضلانی می‌شود. سعی کنید هنگام استراحت و شل کردن ماهیچه‌ها به این فکر کنید چه چیزی شما را دچار مشکل کرده، مثلا روابط‌تان با دوستان و یا کار و غیره. طی این عمل از تنفس شکمی استفاده کنید. دستتان را روی شکم‌تان بگذارید، نفس عمیق بکشید و هوا را به داخل شکم‌تان بدهید، و بعد آن را خارج کنید.

فرمول‌هایی موثر برای کاهش گردن‌درد

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ