درمان خانگی برای تورم پا با خردل

بالا رفتن سن٬ لخته‌های خون در پاها٬ تجمع مایعات در پا و چاقی رایج‌ترین دلایل تورم هستند. در این‌جا به برخی راه‌کارهای درمانی آن اشاره می‌کنیم.

تورم در پا چندان جای نگرانی ندارد چرا که معمولا اگر برای یک مدت زمان طولانی جایی بایستید یا راه بروید و یا حتی اگر برای مدت طولانی بی‌حرکت و سرپا بایستید در حالی‌که پاهایتان در یک حالت باشد پاها و قوزک‌پا ورم می‌کند. بالا رفتن سن٬ لخته‌های خون در پاها٬ تجمع مایعات در پا٬ قوزک پا و زانو٬ چاقی و کمبود خون سیاهرگی رایج‌ترین دلایل تورم هستند. دکتر مایکل مورای، نویسنده کتاب «دایره‌ المعارف درمان خانگی» برای تورم پا چند درمان خانگی پیشنهاد کرده است.

روغن گریپ‌فروت
این روغن دارای خواص قدرتمند ضدالتهاب بوده که باعث خوابیدن تورم شده و فشار آن را کم می‌کند. ظرفی را از آب گرم پر کرده و چند قطره روغن گریپ‌فروت در آن بریزید و حدود سه بار در روز پایتان را در این محلول بشویید. می‌توانید چند قطره روغن زیتون هم به آن اضافه کرده و بعد پایتان را در آن ماساژ دهید.

خردل
خردل شدیدا ورم را کم می‌کند و جریان خون را بالا می‌برد و این باعث تسکین کرختی و درد می‌شود. برای این کار دانه‌های آن را له کرده تا پودر شود. بعد ظرفی را از آب گرم پر کرده٬ چهار قاشق پودر خردل و چهار قاشق نمک به آن اضافه کنید. بعد پایتان را در آن بگذارید تا زمانی که گرمای آب کم شود.

عصاره‌ی لیمو
لیمو سرشار از ویتامین C بوده که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی قوی و ضدالتهاب است. آب لیمو را بگیرید و در ظرفی بریزید. دو قاشق عسل و مقدار کمی نمک کالا به آن اضافه کنید. دو تا سه بار در روز این محلول را بخورید.

دکتر مایکل مورای

روغن دارچین
مقداری روغن دارچین را با روغن زیتون مخلوط کنید و پاها و قوزک پایتان را با آن ماساژ دهید. دارچین دارای خاصیت ضدالتهاب بوده و تسکین‌دهنده‌ی درد است.

مطلب مرتبط:
درمان‌های خانگی برای درد پاشنه پا با یخ

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ