راز طول عمر تا ۱۰۰ سالگی چیست؟

دوستان انسان به واقع نجات‌دهندگان زندگی او هستند، هرچه دوست بیشتری داشته باشید، سالم‌تر و شادتر خواهید بود.

دوستان انسان به واقع نجات‌دهندگان زندگی او هستند، هرچه دوست بیشتری داشته باشید، سالم‌تر و شادتر خواهید بود. و این بدان معنا نیست که دوستان فیسبوکی هم جزو دوستان ما محسوب می‌شوند. 
در واقع دوستی‌های اشتباه در فضاهای مجازی و رسانه‌های جتماعی می‌توانند سلامت ما را به خطر بیندازند. این حقیقت را که ارتباط با دوستان و ارتباطات خانوادگی می‌تواند باعث شود که به طور طبیعی بیشتر عمر کنیم، شاید تا ۱۰۰ سالگی، می‌توانید در یکی از مناطق فقیرنشین اروپا- و در بین اقلیت‌های کوه‌نشین در جزیره‌ی ساردینیا در ایتالیا به وضوح ببینید.
زمین‌های سخت و بی آب و علف در اطراف ویلاگراند استریسیلی در مرکز رشته کوه‌های گنارجنتو مکان زندگی روستاییان است. اکثر مردان یا چوپان هستند، یا کشاورز و یا عمله، و زن‌ها هم تمام عمر روی زمین کار می‌کنند.
شاید با خود بگویید که این نوع زندگی عوارض زیادی به همراه دارد، اما مردم این منطقه جمعیتی در اروپای غربی هستند که عمر طولانی دارند و معمولاً تا ۱۰۰ سالگی زندگی می‌کنند. اکثر آن‌ها به لحاظ جسمی و ذهنی همیشه در فعالیتند و تا ۸۰ یا ۹۰ سالگی کار کرده و با خانواده‌هایشان در خانه‌هایشان زندگی می‌کنند. عموما در همه جای دنیا مردان حدود پنج تا هفت سال قبل از زنان از دنیا می‌روند، اما در این منطقه مردان هم به اندازه ی زنان عمر می‌کنند.
محققان معتقدند که آب و هوا، رژیم غذایی و عوامل موروثی کلید اصلی این طول عمر است. مردم در این‌جا با همسایه‌ها و دوستان خود درست مثل خانواده‌ی خود رفتار می‌کنند. هرکسی به دیگری کمک می‌کند. روانشناسان این پدیده را «از‌خود گذشتگی متقابل» می‌نامند. یعنی مردم بی‌آن که از آنان خواسته شود به هم محبت می‌کنند و هوای هم را دارند چرا که می‌دانند جواب این کار خود را می‌بینند.
(منبع: دیلی میل)

طول عمر با احساس جوانی چه رابطه‌ای دارد؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ